Európai nyomtávúra alakítanák a vasúti hálózatot Ukrajnában

2022. május 28. 08:28

Az ukrán miniszter szerint a cél a teljes átállás, hogy integrálódhassanak Európába.

2022. május 28. 08:28
null

„Amennyiben Ukrajna valóban integrálódni akar az európai államok közösségébe, úgy feltétlenül át kell alakítani a vasúti hálózatát az európai nyomtávúra” − mondta Olekszandr Kubrakov infrastrukturális miniszter, tudósít a Kárpáthír.

A miniszter így folytatta:

Első lépésként a legfontosabb vasúti csomópontokat kell európai nyomtávú vonalakkal elérhetővé tenni. A végső cél persze a teljes átállás lesz”. Hozzátette, hogy a szomszédos országokban, mint például Lengyelországban még maradtak a szovjet érából származó „széles” nyomtávú vasúti pályák.

Fotó: MTI/EPA/Orosz védelmi minisztérium sajtószolgálata

Összesen 189 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ödenburger
2022. május 30. 09:16
Oszt' mibűl?
Vakfolt
2022. május 30. 05:47
Európai nyomtávú vasút? És mivel mennétek rajta? Főleg mit húzna rajta? Az egész géppark átalakítása olyan összeg lenne, az időről nem is beszélve, hogy prosperáló országok is erősen elgondolkoznának rajta.
MartyMcFly1985
2022. május 29. 15:57
Jövő héten bejelentik, hogy ők melyik évben küldenek embert a Marsra. Kellenek a távlatos tervek, hogy lekössék az emberek fantáziáját, eltereljék a figyelmüket a valóságról. Modern marketing kommunikációban ez már csak így szokás, aztán majd egy ponton csődöt jelentenek. A csődgondnok mondjuk már kirendelte magát.
Reszelő Aladár
2022. május 29. 10:19
Kezdjök kapizsgálni? Ez a háború az észak atlanti államok kísérlete a saját dominancia fenntartására. Az USA még csak-csak elbírna Kínával, de európai-orosz-kínai együttműködés már sok lenne. Ezért középen támadtak és Oroszországot akarják közvetlenül gyengíteni. Ezzel sikerül az orosz nyersanyagot európától szeparálni, másfelől a Kína-Európa logisztikai vonalat is visszterelni a vasútról a tengerre és a levegőbe. A tengeri fuvarozás sokat drágult és mindig lassú volt, a légi pedig drága. A vasút ellehetlenítése értelmetlenné teszi a belső kínai fejlesztéseket, mivel az árúkat előbb a tengerhez kell visszavinni. Ezzel oda a logosztikai előny és még a helyi magasabb bérek miatt a termék is drágább lesz. Ha pedig visszakerül a tengerre a kereskedem, akkor abbóla nyugati EU tagok fornak profitálni és nem a keletiek, akik már így is kezdenek elszemtelenedni. Egyre jobban megy nekik, egyre többet kell fizetni nekik, meg még ilyen szuverénista gondolataik is vannak. De mi köze ennek Ukrajnához? A nyugati dominanciának ára van. Az ukránok deklarálták, hogy a nyugathoz tartozás nekik bármennyit megér. A nekik küldött fegyverekért és háborúért pedig fizetni kell, méghozzá rengeteget. Egyrészt közvetlenül, másrészt ellentételezéssel. A közvetlen fizetést a Washingtonból irányított pénzügyminisztérium intézi, az ukránoknak ebbe sok beleszólásuk nem lesz. A közvetett megoldás pedig a nyugati cégeknek adott gigászi állami beruházások (mint pl a vasút átépítés, egyéb újjáépítések) lesznek. Ezek szörnyen túl lesznek árazva, helyi olcsóbb alapannyaggal és munkaerővel számolva is nyugati árszintet kapnak majd. Összességében a nyugat talált egy új területet, amit végre megint ki lehet rendesen fosztani. Ebben van tapaszalatuk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!