„Ez egy igazán különleges időszak volt, mert a Borehamwood Stúdióban dolgoztunk Londonon kívül, ahol nagyon erős volt a szakszervezet” – mesélte egy interjúban. „Ott voltam én, a furcsa Los Angeles-i 23 éves cowboykölyök, akit egyfajta kabalának tekintettek, és elfogadtak. Nem ijesztette meg őket, hogy átjárok a különböző részlegek között, és beszerzem az alkatrészeket, hogy megcsináljam, amit szerettem volna” – idézte fel, hozzátéve, hogy mindenben támogatták, és Kubrick is bízott benne, így sikerült „megcsinálni néhány elképesztő dolgot, ami egyébként nem történt volna meg”.
Pályafutása során, amelyben még a közelmúltban Terrence Malick Az élet fája című filmjén is dolgozott, számos új technikát fejlesztett ki, köztük olyanokat, amelyeket a 2001: Űrodüsszeiában is használtak. De neki köszönhető a showscan filmes eljárás is, amikor a 70 mm-es filmet 60 képkocka/másodperc sebességgel vetítik ki, hogy a film még élőbb hatást keltsen.