Mark Zuckerberg egy metaverzum megalkotójaként szeretne halhatatlanná válni – írta a The Verge.
A Facebook azt tervezi, hogy a jövő héten megváltoztatja a cég nevét, hogy ezzel is tükrözze „egy metaverzum építésének fókuszát” – állítja egy forrás, aki közvetlen ismeretekkel rendelkezik az ügyben.
A közelgő névváltoztatás, amelyről Mark Zuckerberg vezérigazgató a vállalat éves Connect konferenciáján, október 28-án fog beszélni, a technológiai óriás azon törekvését hivatott jelezni, hogy a közösségi médiánál tágabb értelmezést jelenítsen meg ezáltal. Az új márka valószínűleg amegszokott kék Facebook alkalmazást a sok termék egyikeként fogja pozícionálni egy olyan anyavállalat égisze alatt, amely felügyelni fogja az olyan önálló márkákat, mint amilyen az Instagram, a WhatsApp, az Oculus és sorolhatnánk.
amely szerkezet Zuckerberg szerint hamarosan pont úgy mindenütt jelen lesz, mint ma az okostelefonok. Júliusban a The Verge–nek elmondta, hogy az elkövetkező néhány évben „ténylegesen átállunk közösségi médiavállalkozásról egy metaverzum társasággá”.
A márkanéváltás arra is szolgálhat, hogy még jobban elválassza a jelenlegi portfóliót azoktól a futurisztikus projektektől, amelyre Zuckerberg most összpontosít. Egy korábbi alkalmazott, Frances Haugen a közelmúltban kiszivárogtatta a The Wall Street Journal-nak azokat a dokumentumokat, melyek a kongresszus figyelmét is felkeltették, és trösztellenes szabályok megszegését is felvetik. Ezek csökkentették a Facebook iránti bizalmat, így érthető, hogy a brand megváltoztatása ezeket a károkat is hivatott korrigálni.
Fotó: Josh Edelson / AFP