A Facebook azt tervezi, hogy a jövő héten megváltoztatja a cég nevét, hogy ezzel is tükrözze „egy metaverzum építésének fókuszát” – állítja egy forrás, aki közvetlen ismeretekkel rendelkezik az ügyben.
A közelgő névváltoztatás, amelyről Mark Zuckerberg vezérigazgató a vállalat éves Connect konferenciáján, október 28-án fog beszélni, a technológiai óriás azon törekvését hivatott jelezni, hogy a közösségi médiánál tágabb értelmezést jelenítsen meg ezáltal. Az új márka valószínűleg amegszokott kék Facebook alkalmazást a sok termék egyikeként fogja pozícionálni egy olyan anyavállalat égisze alatt, amely felügyelni fogja az olyan önálló márkákat, mint amilyen az Instagram, a WhatsApp, az Oculus és sorolhatnánk.
A Facebook szóvivője nem volt hajlandó kommentálni az értesüléseket
A Facebooknak mára több mint 10 000 alkalmazottja fejleszt olyan fogyasztói hardvereket, mint példéul a forradalmi AR szemüveg,
amely szerkezet Zuckerberg szerint hamarosan pont úgy mindenütt jelen lesz, mint ma az okostelefonok. Júliusban a The Verge–nek elmondta, hogy az elkövetkező néhány évben „ténylegesen átállunk közösségi médiavállalkozásról egy metaverzum társasággá”.
A márkanéváltás arra is szolgálhat, hogy még jobban elválassza a jelenlegi portfóliót azoktól a futurisztikus projektektől, amelyre Zuckerberg most összpontosít. Egy korábbi alkalmazott, Frances Haugen a közelmúltban kiszivárogtatta a The Wall Street Journal-nak azokat a dokumentumokat, melyek a kongresszus figyelmét is felkeltették, és trösztellenes szabályok megszegését is felvetik. Ezek csökkentették a Facebook iránti bizalmat, így érthető, hogy a brand megváltoztatása ezeket a károkat is hivatott korrigálni.
A Facebook nem az első jól ismert technológiai vállalat, amely megváltoztatt a cégnevét. 2015-ben a Google teljes egészében átszervezte az Alphabet nevű holdingtársaságot. Ezzel jelezve, hogy már nem csak egy keresőmotor, hanem egy terjedő konglomerátum, amelyben sofőr nélküli autókat fejlesztő és egészségtechnikai műszereket gyártó cégek dolgoznak. A Snapchat 2016-ban Snap Inc.-re változtatta nevét abban az évben, amikor „kameracégnek” nevezte el magát, és bemutatta első virtuális szemüvegét.
Fotó: Josh Edelson / AFP