Az Európai Bizottság júliusban tette közzé javaslatcsomagját arra vonatkozóan, hogy még ebben az évtizedben a felére csökkentsék az Európai Unió szénkibocsátását. Ezzel elvileg 2050-ig elérhető a karbonsemlegesség is. 
A Bizottság javaslata több ponton is foglalkozik a légi közlekedés ágazatával. Így például megtudható, hogy a tervek között szerepel a kerozin adómentességének megszüntetése, ezzel egyidejűleg a fenntartható légijármű-üzemanyagoknak (fejlett bioüzemanyagok és e-üzemanyagok) a légiközlekedési piacon történő fokozatos bevezetése. A fenntartható légijármű-üzemanyagok sokkal, legalább kétszer, de akár ötször is drágábbak lehetnek mint a kerozin, ez pedig
minden bizonnyal a repülőjegyárak alakulásán is meglátszik majd.
Az Európai Bizottság tisztában van azzal, hogy a jogszabályváltozás eredményeképpen az árak is változni fognak. Brüsszel úgy kalkulál, hogy 2030-ig a légitársaságok költségei 3 százalékkal drágulhatnak, amely 1 százalék mértékű jegydrágulást vonhat maga után. 
Jelenleg a légiközlekedésben használt új generációs üzemanyagok az EU-ban a teljes paletta kevesebb mint 1 százalékát teszik ki. Ezt a részesedést több sávban emelnék: 2 százalékot kellene elérni 2025-ig, ötöt 2030-ig, 2050-ben pedig már a 63 százalékot kellene, hogy elérje.