Kiírta az első tenderét a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.: a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére, írja a Világgazdaság. A lap beszámolója szerint a nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik. A 14 kilométeres szakasz tervezési és az engedélyezési sebessége is 80 kilométer per óra.
Részletek
A pályázat része többek közt
– a villamosított vonal építése, illetve átépítése,
– új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítése,
– valamint az ideiglenes megállóhelyi peron utasforgalmi és üzemeltetési célú létesítményeinek kialakítása.
Az árajánlatokat szeptember végéig várják. A kiírásban kikötötték, hogy „az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.” Mint írják: a jelentkezőknek több kitételnek is meg kell felelniük, például
csak olyan cég indulhat a tenderen, ami az előző évben legalább nettó 35 milliárd forint bevételt tud felmutatni vasút- és vágány építésből.
Fotó: Jászai Csaba