A Politico szerint Putyin nyerte a román választást, még a NATO-t is szóba hozták
A brüsszeli lap szerzője próbálja megérteni miért fordult Románia lakossága a liberálisok helyett a radikális jobboldaliak felé.
A mikrochip-hiány miatt nyolcnapos kényszerszünetre vonul a Ford craiovai gyára.
Alkatrészhiány miatt holnap (február 26.) leáll a craiova-i autógyár. A cég közlése szerint a kényszerszünet nyolc napig fog tartani, a termelés március 10-én indul újra – írja a maszol.ro. Ebben az üzemben a Ford a népszerű Puma modelleket gyártja.
A vállalat a miatt döntött a termelés felfüggesztéséről: Románián kívül most a világ számos nagy autógyárában is hiánycikknek számít ez a fontos alkatrész. A mikrochip-válság miatt nemzetközi szinten 1 millió járművel maradhat el az autóipar termelése a tervezettől. Szakemberek szerint egyhamar nem fog megoldódni a hiány, még hónapokig lehet fennakadásokra számítani. Szerintük a hiány azért alakult ki, mert az autóeladások drasztikus visszaesésével párhuzamosan tavaly nagyon megnőtt a kereslet a szórakoztató elektronikai termékek iránt.
Az autógyártók lemondták a már megrendelt tételek egy részét, ellenben az Apple, a Microsoft és a Sony elárasztották a gyártókat megrendelésekkel. 2020 végén az autópiac hirtelen magára talált, azonban a mikrochip gyártóknak nem volt szabad termelési kapacitásuk. A helyzet azóta sem változott, mert bonyolult technológiájú, tőkeigényes befektetésről van szó, ezért hosszadalmas a termelési kapacitás bővítése.
Korábban a Dacia gyára is leállt öt napig február elején. Az ok hasonló volt, a cégnek az ötnapos szünet mintegy 100 millió eurós veszteséget okozott, 6 500 személygépkocsival kevesebbet gyártottak a tervezettnél. A Fordnál jócskán nagyobb lesz a veszteség, becslések szerint a kár bőven meg fogja haladni a 100 millió eurót.