Többé nem jár trolibusz Moszkvában

2020. augusztus 25. 18:12

85 év után kivonták a forgalomból a trolibuszokat az orosz fővárosban.

2020. augusztus 25. 18:12
null

Moszkvában 85 év után kivonták a trolibuszokat a forgalomból, a járműveket az utolsó hat útvonalon is leállították kedden. Helyüket öt vonalon autóbuszok, egyen pedig elektromos buszok vették át.

Leonyid Antonov, a fővárosi közlekedési vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy Európa, Amerika és Ázsia számos nagyvárosa tér át az elektromos buszok használatára és hogy 450 ilyen forgalomba állított járművével az „öreg kontinensen” ezen a téren Moszkva vezet. A géppark az év végéig 600, 2024-re pedig több mint 2600 darabra bővül majd.        

A trolik azonban nem tűnnek el teljesen az orosz fővárosból: hamarosan ismét járni fognak majd egy retro útvonalon, a Komszomolszkaja tér és a Novorjazanszkaja utca között. Az utóbbi helyszínen avatták fel 1937-ben a második troligarázst és hamarosan a környéken nyílik meg Moszkva közlekedési múzeuma is.

Kép: ZIU-9-es trolibusz vár indulásra a Csáktornya parki végállomáson (2011. május 3.). Máthé Zoltán/MTI

(MTI)

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Takita
2020. augusztus 27. 22:09
Itt az ideje a nosztalgiázásnak. Ezek a jó öreg 70-es trolik néha jól megrázták a fellépőt. Aztán meg a Nagykörúton az utasoknak kellet áttolni. De azéért szerették, mert sokan fértek fel rá.(Meg nem volt más.)
lendvaiildiko
2020. augusztus 27. 15:50
Ezt sajnálom, mert Moszkva olyan lesz troli nélkül, mint férfi here nélkül... Annak idején mindenhová trolit vezettek. A villamosokat felszámolták, országúton buszok, teherautók elektromos vezetéket használtak. A Krímben a mai napig működik (Szimferopol környékén, ha jól tudom 86 km-es hálózatot építettek). Az egykori Szovjetunió jelképe lehetett a troli, a vízi-erőmű és a vaskohó.... Nálunk még szám misztikával is társult a troli. Amikor jó néhány belvárosi villamos beáldozásával elindult a troli, átszámozták a villamosokat (villamos és troli egy egység volt) és valamennyi troli hetvenes számmal kezdődő viszonylat számot kapott. Abban az évben volt a jó öreg Joszif Visszarionovics Sztálin-Dzsugasvili 70 esztendős. A hab a számmisztikán a 33-as villamos volt, ui. az Árpád hídi villamost nevezték ki 33-asnak, ui. a NOSZF (nagy októberi szocialista forradalom) 33. évfordulóján, 1950. november 7-én adták át az újrafelépített Árpád hidat és ekkor gördült rajt át a villamos. Azt viszont kevesen tudják, hogy már a Horthy korszakban is járt trolibusz Budapesten. A Vörösvári úti kocsiszintől az Óbudai temetőig jár. Bal oldali közlekedés volt akkor, így jobb kormányosok voltak. Bár a háború csak a felsővezetéket pusztította el, még sem indult újra e vonal, ui. a járművek eltűntek. A rossz nyelvek szerint épp a Szovjetunióba kerültek. No nem az utcán közlekedtek, hisz ott jobb oldali közlekedés volt bal oldali kormánnyal... Sokkal inkább a műszaki megoldások érdekelték az elvtársakat, amit visszakerültek szép piros trolibuszok formájában a 10-es villamos vonal helyére..... Amúgy pedig Magyarországon Nagyszebenben, Ótátrafüreden és Pozsony-Vaskutacska között épült ki trolivonal az I. Világháború előtt.
bunko_jobbos
2020. augusztus 25. 22:21
Elképesztő állatság! Az akksik rohadtul köenyezetszennyezőek és bizonyos feltöltés után tönkremennek. A drótban meg mindig ott lesz az áram. OK, ahol még nincs, értem. De már meglévőt lebontani? Basszus, csak el ne olvassa Karigeri, mert egyből ötletet kap: modern, XXI. századi, zöld, környezetbarát (itt már nedvesedik a bugyi), megújuló, alacsony padlós, gendersemleges (+ 20 divatos buzzword ) elektromos buszokra cserélik a trolikat itt is.
Mich
2020. augusztus 25. 22:02
Pedig a vezetékes elektromos busz jobb mint az akkumulátoros! Egy kisebb pótakkuval a trollok problémái kiküszöbölhetőek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!