Elkészülhet az alagút Szicília és a szárazföld között

2020. augusztus 12. 10:49

Az uniós helyreállítási összegből finanszírozná az építkezést az olasz kormány.

2020. augusztus 12. 10:49
null

Az uniós helyreállítási alap nyújtotta lehetőséget kihasználva alagúttal kötné össze Szicíliát és az olasz szárazföldet az olasz kormány a régóta tervezett, de soha meg nem valósuló híd helyett. A közlekedési minisztérium szerint „soha vissza nem térő alkalmat” kínál, hogy az 5 milliárd eurós beruházást finanszírozhatnák abból a csaknem 210 milliárd euróból, amelyet a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság utáni helyreállításra folyósít Olaszországnak az Európai Unió. Az alagúthoz kapcsolódva kiépítenék Dél-Olaszországban és Szicíliában is a nagysebességű vasúti hálózatot, amely jelenleg a Nápolyhoz közeli Salernónál ér véget. Szicília közigazgatási székhelye, Palermo – az ötödik legnagyobb olasz város – az egyetlen olyan olasz nagyváros, amely nem érhető el nagysebességű vonattal.

Az ókor óta dédelgetik Szicília és a szárazföld összekötését

A szicíliai Messinát a szárazföldön fekvő Reggio Calabriával összekötő híd tervét már az ókortól dédelgetik Itáliában, de továbbra sem látszik megvalósulni. Bár legszűkebb pontján mindössze 3,1 kilométeres a Messinai-szoros, a hídépítést nehezíti, hogy a tenger mélysége eléri a 250 métert, erősek az áramlatok, és újabban környezetvédelmi és megtérülési aggályok is felmerültek. A 3,3 kilométeres messinai közúti és vasúti híd legutóbb konkrét formát öltő tervét az elmúlt években befagyasztották, főleg azért, mert túl soknak találták a 8,5 milliárd euróra (2939 milliárd forint) becsült költséget. Paolo Conte miniszterelnök hétfőn egy lapinterjúban vetette fel, hogy híd helyett környezeti ártalmat nem okozó alagúttal köthetnék össze az olasz csizmát és Szicíliát, hasonlóan a Németország és Dánia között épülő alagúthoz.

A gigaberuházáshoz kiindulópontként használhatnák Giovanni Sacca mérnök 2017-ben készített alagúttervét. Paolo De Micheli infrastrukturális és közlekedési miniszter kedden azt közölte, hogy már dolgoznak a beruházási terven, amelyet az Európai Bizottság elé terjesztenek. Az alagútépítéshez elengendhetetlen az uniós jóváhagyás is, ha EU-pénzeket akarnak felhasználni hozzá.

(MTI)

Fotó: A festői környezetben fekvő Isola Bella sziget, amely a nevét adó öböllel szemben található Szicília keleti partjainál, Messina és Catania között félúton, Taormina mellett. A közelben van Szicílai legszebb fekvésű strandja és a Taormina központjába vezető libegő állomása. Földi Imre fotója.

 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kiiisteleeeki
2020. augusztus 12. 21:30
akkor csak nekem hangzik meredeknek, hogy ahol 8,3 milliárd euro a híd, ugyanott 5 milliárd egy legalább 250 mély alagutat fúrni :) Mintha Rejtő Jenő Láthatatlan Légió c. regényéből olvasnánk egy részletet:)
Akitlosz
2020. augusztus 12. 21:26
Ez valami migránsgyorsító projekt lesz. Jelenleg inkább kerítéseket, falakat, géppuskafészkeket kellene építeni és ellenőrző pontokat az illegális migáról kiszűrésére. Mi értelme van a NATO-nak, ha még fegyvertelen gumicsónakosok inváziójától is képtelen megvédeni a tagállamait?
szemlelo
2020. augusztus 12. 14:41
Jó ötlet egy alagút Európa egyik leg-földrengés-veszélyesebb vidékén?
teljesenertelmetlen
2020. augusztus 12. 14:00
https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2018/10/23/55-kilometer-hosszu-lett-a-vilag-leghosszabb-tengeri-hidja/ Ennek tükrében elég nevetséges, hogy mit kínlódnak 3,3 km-el.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!