Számos nagyvállalat, köztük a Coca-Cola is bejelentette, hogy ezentúl nem hirdetnek a Facebookon, mert a közösségi oldal nem lép fel kellően az ott terjedő gyűlöletbeszéd ellen. A Facebook-bojkotthoz szerdára 500 cég csatlakozott.
A Facebook-alapító és -vezető Mark Zuckerberg viszont úgy gondolja, ez az akció sokkal inkább PR-húzás, mint komoly fenyegetés. „Nem fogjuk megváltoztatni a működésünket a bevételeink egy kis részét érő fenyegetés miatt, vagy bármekkora részét érő fenyegetés miatt” – mondta Zuckerberg. Szerinte a bojkott inkább a partnerségről és a cégek hírnevéről szóló kérdés, mint gazdasági ügy. „Arra számítok, hogy minden hirdető hamarosan vissza fog térni”.
A Facebook egyik szóvivője ezzel kapcsolatban elmondta: a vállalat komolyan veszi az ügyet, szerinte haladást ért el a cég a gyűlöletbeszéd ügyében, de elvi alapon, és nem a bevételek szerint alakítják a szabályaikat.
(444, Guardian)