A Facebook mostantól megjelöli a szabályzatát sértő tartalmakat

2020. június 27. 14:35

Az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.

2020. június 27. 14:35

A Facebook helyi idő szerint pénteken bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak. A Facebook egyik szóvivője megerősítette: az új intézkedések értelmében ma már ilyen, hiteles szavazási információkra mutató linkkel látnák el Donald Trump múlt havi, levélszavazatokról szóló bejegyzését is. Trump akkor azt állította, hogy a levélszavazatok – amelyek széleskörű kiterjesztését a járványügyi helyzetre hivatkozva sokan szorgalmazzák – növelik a választási visszaélések kockázatát. Az üzenet a rivális Twitteren is megjelent, amely fel is hívta felhasználói figyelmét, hogy ellenőrizzék az ominózus bejegyzés valóságtartalmát. A Facebookot sokan bírálták az elmúlt hetekben azért, mert nem lépett fel az elnök lázító hangvételű posztjaival szemben.

Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója leszögezte: az új szabályozás alól a politikusok sem jelentenek kivételt. Zuckerberg hozzátette: a jövőben letiltják mindazokat a rasszista és diszkriminatív hirdetményeket, amelyek valamely faji vagy vallási hovatartozás, szexuális orientáció vagy bevándorlói státusz alapján megnevezett csoportot mások biztonságát vagy egészségét veszélyeztető fenyegetésként tüntetnek fel. A rendőri brutalitás következtében május 25-én elhunyt fekete férfi, George Floyd halálát követően amerikai polgárjogi csoportok bojkottot hirdettek a gyűlöletkeltő reklámok ellen. Céljuk az volt, hogy a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd elleni fellépésre szorítsák az online platformokat.

A Facebook és a Twitter részvényárfolyama is esett azt követően, hogy az Unilever – az amerikai elnökválasztás kampányában tapasztalt megosztásra és gyűlöletkeltésre hivatkozva - bejelentette, az év hátralévő részében felfüggeszti hirdetéseit a szóban forgó felületeken. A reklámbojkotthoz eddig több mint 90 hirdető csatlakozott a Sleeping Giants nevű aktivistacsoport szerint. A Coca-Cola is jelezte, hogy július 1-jétől legalább 30 napig felfüggeszti hirdetéseit a közösségi médiában. A Facebook egyik legnagyobb ügyfele, a Procter&Gamble szerdán azt ígérte, hogy felülvizsgálja az online platformokat, ahol hirdet, és felfüggeszti együttműködését azokkal, ahol gyűlöletkeltő tartalmakat talál.

(MTI)

Összesen 39 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2020. június 30. 10:33
Tizenévesek egynapos profilját törli a facebook indoklás nélkül mégis ki az aki komolyan veszi mit jelöl meg? Majd írok még két sort a böngésző tartalomszűrőjébe és én sem látom a jelöléseket.
Csodaszarvas
2020. június 29. 11:03
Kicsit több mint egy hónapja töröltem magam és leírhatatlan mennyivel jobb facebook nélkül! :) (A cikk ezt az érzést erősíti bennem, de nagyon!)
Mátyás01
2020. június 28. 19:22
A facebook-ot mostantól sem használom kivéve osztálytalálkozók szervezésére. Ki az a barom aki azon keresztül tájékozódik?
twist
2020. június 28. 05:41
Mi lesz a rasszista feketékkel? Azt ugye mindenki tudja, hogy ami Amerikában folyik az kőkemény rasszizmus.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!