A nyugdíjreform célja a jelenlegi 42-féle ellátás egységesítse. Az új, pontrendszer alapú rendszerben megszűnnének a közszféra egyes nagyvállalatainak (állami vasúttársaság, párizsi tömegközlekedési vállalat), illetve az egyes foglalkozási ágazatok (ügyvédek, tanárok, könyvvizsgálók) önálló nyugdíjpénztárai.
A tervezet egyik leginkább kifogásolt része az volt, hogy a kormány 64 évre emelné a teljes jogosultság idejét 2027-től. A nyugdíjkorhatár jelenleg 62 év, amin nem változtatna a kormány, de a pontrendszer arra késztetné a franciákat, hogy tovább dolgozzanak annak érdekében, hogy a nyugdíjrendszer ne legyen deficites.
Módosítás
A hétvégén Edouard Philippe miniszterelnök közölte, kivennék a reformból azt a passzust, amely pénzelvonással büntetné a 64 éves koruk előtt nyugdíjba menőket, de cserébe április végéig javaslatokat várnak a szakszervezetektől az új rendszer pénzügyi egyensúlyának szavatolására.
A kormány javaslatát követően a tömegközlekedésben napról napra javul a helyzet, egyre több járat közlekedik, de a sztrájk egyelőre nem ért véget. Az állami vasúttársaság, az SNCF azt közölte, hogy a vállalat bevételkiesése a sztrájk miatt megközelítette az egymilliárd eurót. A párizsi metróban három vonalon menetrendszerű a forgalom, a többi 13-on csak a reggeli és az esti csúcsforgalmi időszakban indulnak szerelvények.