Az adóhatóság garázsában porosodik a megalomániás nacionálkommunista diktátor egyik ARO terepjárója.
Az adóhivatal szívesen túladna rajta, de egyelőre nem jelentkezett vevő – mivel sokallják az árát – írja a Főtér.ro. Az 1977-ben gyártott ARO 304-es terepjáró egyedi: összesen hat ilyen jármű készült a diktátor számára, de nem egyformák. A most az adóhivatal nyakán maradt járműben például a sorozatgyártás során a gyárból kikerült modellekben rendszeresített szabvány alkatrészek csupán 30 százaléka található meg.
Az első fényszórók például eredetileg az U650M traktorokat díszítették, míg a hátsókat az Oltcit Club személygépkocsik számára gyártották eredetileg. A jármű hosszabb az átlagos ARO-knál, és a belmagassága is nagyobb. Az autót egy 2,5 literes, L-25-ös benzinmotor hajtja, és kimondottan városi furikázásra tervezték, vagyis hegyi utakon nem igazán lehet csapatni vele. Nagy súlya miatt ugyanis még az óránkénti 90 kilométeres sebességét is nehezen éri el, akinek pedig volt alkalma vezetni, úgy jellemezte: úgy mozog, mint egy platós teherautó.
A diktátor bukása után a terepjárók a kormányőrség (SPP) tulajdonába kerültek, amely 2002-ben elárverezte őket. Az egyik egy kétes hírű üzletember, Ovidiu Tender tulajdonában került, a másikat pedig az ARO gépkocsigyár szerette volna megvásárolni, de nem fizetett időben, így az autó egy bolgár állampolgárhoz került, aki példásan felújíttatta.
Az adóhivatal birtokába úgy került egy példány, hogy Tendert pénzmosás miatt pár év szabadságvesztésre ítélték, vagyonát pedig lefoglalta az adóhatóság. 2017 óta több ízben is megpróbálták elárverezni az egyedi diktátormobilt, amely mintegy 72 000 kilométert futott, de hiába: utoljára idén márciusban próbáltak túladni rajta, de ezúttal is a nyakukon maradt. A jármű kikiáltási ára nagyjából 10 millió forint volt.