Megszűnhet a madridi „tiszta levegő” zóna

2019. június 19. 09:46

Alig hat hónap után véget érhet a madridi sikertörténet, mert az új városvezetés másképp küzdene a klímaváltozás ellen.

2019. június 19. 09:46

A madridi „tiszta levegő” zóna lehet az első áldozata az új madridi polgármester ténykedésének. A hat hónappal ezelőtt bevezett autómentes zóna Európa legjobban teljesítője volt a portál megfogalmazása szerint, ennek dacára július 1-től felfüggeszti a Madrid Central nevű intézkedést a spanyol főváros vasárnap megválasztott polgármestere, a jobboldali Jose Luis Martinez-Almeida.

Az alig több mint fél éve működő projekt értelmében csak az elektromos autók és rollerek, a mentők, közérdekű áruszállítók és természetesen a lakók hajthattak be Madrid központjába a 2000 előtt regisztrált benzines, illetve a 2006 előtti dízelautókkal.

Rekordalacsonyan áll a mérgező anyagok szintje

Mielőtt „füstmentes” lett volna Madrid központja, sokan megkérdőjelezték az intézkedések hatékonyságát. De a 2019 eleje óta gyűjtött adatok azt bizonyítják, hogy a nitrogén-dioxid (NO2) koncentrációja májusban még soha nem volt ilyen alacsony a városnak ebben a részében és az ezt körülvevő részeken az elmúlt 9 évben. Az alacsony kibocsátású zónán belül a tavalyi évben mérthez képest 44 százalékkal, az elmúlt kilenc évben mért legalacsonyabb értékekhez képest pedig 26 százalékkal kevesebb NO2-t mértek.

A Euronews szerint ez páratlan, mert Európa egyetlen másik városa sem tudott ilyen eredményeket felmutatni eddig. Berlin és Liszabon, ahol hasonló kezdeményezések indultak eddig, csupán 12 százalékkal tudta csökkenteni a nitrogén-dioxid szintjét.

A konzervatív polgármester szerint nem ez a legjobb módszer

Az új, jobboldali városvezetés első intézkedései között bejelentette, hogy meghatározatlan időre felfüggesztik a szabálysértők megbüntetését. Ennek okaként a néppárti Martinez-Almeida azt jelölte meg, hogy a klímaváltozás elleni harcnak szerinte vannak sokkal hatékonyabb módszerei is, például a kevésbé szennyező autók vásárlására szánt állami támogatások.

Viszont kérdés, hogy mit szl mindehhez az EU, ugyanis maga a Madrid Central-projekt tavaly novemberben az Európai Bizottság több millió eurós büntetésének elkerülése érdekében vezették be, ugyanis az Európai Unión belül Spanyolországban az egyik legmagasabb a városi légszennyezettség.

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2019. június 20. 08:07
" A hat hónappal ezelőtt bevezett autómentes zóna Európa legjobban teljesítője volt" Legalábbis egy portál szerint, ami vélhetően az egyik párt kezében van. A marketing a legjobb eszköz a hatalomhoz. Látszattevékenység, miközben gondolom több százezer ember mindennapi életét keserítették meg. Ez alkotmányosan is felveti a tulajdonhoz való jog kérdését: Marid belvárosában biztos több százmillió forintnál kezdődnek az ingatlanárak, és nem használhatod rendesen úgy, hogy előtte senki sem szólt, hogy ez lesz.
Besenyő István
2019. június 19. 19:54
"Az alig több mint fél éve működő projekt értelmében csak az elektromos autók és rollerek, a mentők, közérdekű áruszállítók és természetesen a lakók hajthattak be Madrid központjába a 2000 előtt regisztrált benzines, illetve a 2006 előtti dízelautókkal." Mi van? Ha a lakónak 2000, ill. 2006 UTÁNI autója van (vagyis jobb környezeti paraméterekkel rendelkezik), akkor oda nem hajthat be? Nóóóórmális?
Knerten
2019. június 19. 17:27
Én Dezse programját támogatom: ne csak autóval, sehogyan se lehessen közlekedni a városban! Mindenki maradjon otthon! Buda Pestért, Buda Budáért, Pest Pestért, Pest Budáért, mindenki mindenkiért!
józan paraszti ész
2019. június 19. 13:54
Csak kérdezem, Spanyolországban mennyivel csökkent az üzemanyag felhasználás az említett időszakban? Mert ha nem csökkent és a szél is fújt akkor átlagosan nem történt semmi az intézkedések bevezetésével.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!