Annak érdekében, hogy a spanyol jogrendszer alkalmazkodjon az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletéhez (GDPR), a kétkamarás törvényhozó testületnek új törvényeket kellett megalkotnia és elfogadnia. Ennek a jogharmonizációs törekvésnek a keretében jött létre a vitatott törvény is. A spanyol alsóház már az előző hónapban elfogadta a jogszabály-tervezetet, így a napokban a szenátus kezében volt a végső döntés. A felsőházi szavazás végeredménye az lett, hogy 220 „igen” és 21 „nem” ellenében elfogadták a törvényjavaslatot.
A rendelkezés értelmében a politikai pártok felhasználhatják a weboldalakról és más nyilvánosan elérhető forrásokból származó személyes adatokat. Az információk összegyűjtése után direkt módon politikai hirdetéseket juttathatnak el a szavazókhoz, például választási kampányidőszakban. A törvény kitért arra a lehetőségre, hogy bárki jelezheti, ha nem akar ilyen jellegű reklámot kapni. A GDPR rendelkezései alapvetően nem tiltják a felhasználók politikai nézeteivel kapcsolatos információgyűjtést mindaddig, amíg a megfelelő garanciák biztosítottak a személyes adatok kezelése során.