Jelenleg a jegykiadó automatákon az „üzemen kívül” felirat olvasható, az utasok pedig szabadon kelhetnek át a zöld jelzést mutató forgókereszteken, zsörtölődve a késéseken és a nem működő mozgólépcsők miatt. A caracasi metró egykor példának számított Latin-Amerikában, naponta több mint kétmillióan használják.
Egyelőre sem a venezuelai tájékoztatási minisztérium, sem a Metro de Caracas vállalat nem reagált a megkeresésekre. A helyi sajtó César Vega cégvezetőt idézve arról számolt be, hogy a forgókereszteket azért tették szabadon átjárhatóvá, hogy felmérhessék, hányan használják az egyes állomásokat naponta.
A volt és mostani dolgozók attól tartanak, hogy a jegyek hiánya mindössze a még súlyosabb problémák előhírnöke lehet, így például, hogy kifogynak az importált alkatrészekből is. Az egyik állomásfőnök szerint már most meghibásodott vonatokból használnak alkatrészeket más szerelvények javításához.
Ha kíváncsi, mi folyik a társadalmi-gazdasági krízissel küzdő szocialista Venezuelában, olvassa el átfogó elemzésünket az
alábbi linken.
(MTI)