A Marine Le Pen vezette francia Nemzeti Front számos szervezeti problémájáról tanúskodnak azok a dokumentumok, amelyek az elmúlt napokban jelentek meg a francia sajtóban, s amelyek kapcsán a pártelnök volt munkatársai szerint „teljes amatőrizmus" jellemezte az elnökválasztási kampánystratégiát. Marine Le Pen nem kívánta kommentálni az értesüléseket.
A Mediapart tényfeltáró hírportálnak Mickael Ehrminger, aki 2011-ről 2017 augusztusig volt a Nemzeti Front logisztikai felelőse, elmondta: a pártnak nincsenek tapasztalt középvezetői, a klánok közötti versengés és a teljes szervezetlenség jellemezte az elmúlt éveket, amelynek következménye volt Marine Le Pen „teljesen amatőr" elnökválasztási kampánya. A volt párttag szerint a kampányban minden az utolsó pillanatban dőlt el és készült el, a szórólapoktól kezdve a rendezvényekig.
A volt logisztikai felelős szerint (aki a Nemzeti Front korábbi alelnökének és Marine Le Pen stratégiai igazgatójának, Florian Philippot-nak a stábjában dolgozott), az elnökjelöltnek nem volt stratégiai irányvonala, Philippot befolyása alatt állt, aki sokszor egész más tanácsot adott reggel, mint este, miután az elképzelései a közvélemény-kutatási eredmények függvényében változtak.
Mickael Ehrminger szerint a kampányt jelentősen meghatározta a párton belül csoportok közötti rivalizálás, amelyek mind hatást akartak gyakorolni Marine Le Penre.
„Szembenállás volt a régi frontosok és Florian Philippot tábora között. A legkisebb probléma is konfliktushoz vezetett, és Marine Le Pennek kellett mindig beavatkoznia" – mondta a volt párttag, aki szerint a pártelnök közvetlen tanácsadói között is olyan jelentős volt a rivalizálás, hogy az utakról, a sajtótájékoztatókról, a kampányrendezvényekről is mindig az utolsó pillanatban született döntés.