Bár ellenfeleink súlyos sebet kaptak, és most először látom szemükben a félelmet, először kell visszavonulniuk, lebecsülni őket hiba lenne

A birodalomnak két feje és egy lerakata van.

Nyártól az utcákra kerülnek a Google robotautói, amiken egyelőre még lesz gázpedál, fékpedál és kormánykerék. A Google ugyanakkor a jövőben elhagyná ezeket az alkatrészeket, hogy kizárólag a számítógépek irányíthassák a robotautókat.
Nyártól az utcákra viszi a Google saját fejlesztésű robotautóinak legújabb verzióját, amelyekben azonban még lesz gáz- és fékpedál is lesz – jelentette be Chris Urmson projektvezető egy pénteki blogbejegyzésében.
Az internetkonszern tavaly mutatta be kis elektromos kétülésesének prototípusát. Ez még annyira kezdetleges volt, hogy a fényszórói sem voltak valódiak. Az aktuális tesztverzióknak még leszerelhető kormánykerekük, gáz- és fékpedáljuk is lesz, a kaliforniai szabályok szerint ezek kötelezőek. Az autóban ülők vészhelyzetben így át tudják venni az irányítást. A jövőben azonban a Google lemondana ezekről a klasszikus alkatrészekről, robotautóinak irányítását teljesen a számítógépre bízná, ennek érdekében azonban lobbiznia kell az előírások módosításáért.
Az új prototípusok legnagyobb sebessége mintegy 40 kilométer óránként – írta Urmson. Ennél a sebességnél a légzsákot és a közlekedési szabályok előírta más biztonsági berendezéseket is kihagyhatták a járművekből.
A Google 2009-ben kezdett dolgozni robotautón, és a héten közzétett adatok szerint a hat év alatt mindössze 11 kisebb balesetnek voltak részesei a korábbi prototípusok, ám egyetlen esetben sem voltak az ütközések okozói. A több mint húsz járműből álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon.