Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
A Bundestag csütörtökön megkezdte a külföldi autósokat terhelő autópályadíjról szóló törvényjavaslat vitáját. Az elképzelést a kormányoldalon is vitatják, osztrák részről pedig máris jelezték, hogy az Európai Unió Bíróságára kerülhet az autópályadíj ügye, ha a jelenlegi formában vezetik be a rendszert.
A bajor konzervatív CSU kezdeményezésére kidolgozott koncepció szerint 2016-tól minden autósnak fizetnie kell a német autópályák használatáért, de a német autósok a díj összegének megfelelő kedvezményt kapnak az gépjárműadóból. Alexander Dobrindt közlekedési miniszter, a CSU politikusa a parlamenti vitában hangsúlyozta, hogy az autópályadíj igazságos és modern, és rendszerváltást jelent a közlekedési infrastruktúra fenntartásának és fejlesztésének finanszírozásában.
A díj becslések szerint évente 500 millió euró forrást biztosít a költségvetésnek, mondta a miniszter. A CDU/CSU pártszövetséggel együtt kormányzó szociáldemokraták szónokai kiemelték, hogy egy sor kérdést még tisztázni kell, elsősorban azt, hogy a javasolt rendszer nem járna-e a külföldiek hátrányos megkülönböztetésével.
Az ellenzéki Baloldal és a Zöldek teljes egészében elutasítják a tervet, szerintük a CSU javaslata a külföldiek diszkriminációja miatt nem egyeztethető össze az uniós joggal, és nem a költségvetési bevételeket, hanem csak az állami bürokráciát növelné.
Az osztrák konzervatív ÖVP egyik vezető közlekedési szakpolitikusa, Claudia Schmidt európai parlamenti képviselő a Deutschlandfunk német országos közszolgálati rádiónak azt mondta, Ausztria várhatóan perre megy Németországgal, ha a Bundestag a jelenlegi formában fogadja el a javaslatot. Ausztriában mindenkinek egyformán fizetnie kell az autópályák használatáért, a tervezett német rendszer viszont csak a külföldieket terhelné meg, ami egyértelműen diszkrimináció, mondta a politikus.
Hangsúlyozta, hogy az uniós joggal ellentétes megoldás helyett inkább arra kellene törekedni, hogy az EU-ban működő 24 különböző autópályadíj-rendszert felváltsa egy közös, egységes díjfizetési rendszer. A Bundestag várhatóan márciusban dönt.