Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Egy metróvonal esetleges megépítéséhez készíttet megvalósíthatósági tanulmányt Temesvár önkormányzata – jelentette Nicolae Robu polgármester, aki a várost átszelő vasútvonalat süllyesztené a föld alá és duplázná meg egy metróvonallal, majd autóutat építene föléje.
Egy metróvonal esetleges megépítéséhez készíttet megvalósíthatósági tanulmányt Temesvár önkormányzata – jelentette be egy keddi sajtótájékoztatón Nicolae Robu, a nyugat-romániai nagyváros polgármestere.
A polgármester szerint a temesváriaknak kihasználandó lehetőségként kell tekinteniük arra, hogy a várost a főtértől alig pár száz méterre elhaladó vasútvonal szeli át. Nicolae Robu ezt a vasútvonalat süllyesztené a föld alá és duplázná meg egy metróvonallal. A pálya fölé pedig a gépkocsiforgalom számára építene utat – idézte a liberális párti polgármester elképzeléseit a Mediafax hírügynökség.
Nicolae Robu elmondta, hogy a tervet a román vasúttársasággal (CFR) összefogva valósíthatná meg a város. Hozzátette, elképzeléseiről decemberben tájékoztatta a CFR-t, és „zöld jelzést adott” ahhoz, hogy a polgármesteri hivatal szerződést kössön a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.
„Fel sem vetődik, hogy mindezt saját forrásból megvalósíthatnánk, még a hagyományos uniós forrásokra sem alapozhatunk, de nem lehetetlen egyes speciális források elérése erre a célra” – idézte a polgármestert a hírügynökség. A városvezető szerint a temesvári vasút- és metróvonal földbe süllyesztése hozzávetőlegesen kétmilliárd euróba kerülne, a munkálatok pedig mintegy tíz évig tartanának.
A 303 ezer lakosú Temesvárt északkelet-délnyugat irányban szeli át a Bega-csatorna és a vasútvonal. Az egykor várfalakkal körülvett belvárost a Bega-csatorna délről, a vasútvonal pedig északról kerüli meg.