Hodász András erre (akkor még) így reagált: „Azt hiszem, ezt a tolerancia dolgot kissé félreértjük ma, vagy divatos kifejezéssel élve »túltoljuk«. Azt gondoljuk, hogy azt jelenti, hogy bárki bármit csinál, azt el kell fogadni. Ez szerintem nincs így. Én Jézust követem, aki a bűnöst szerette, a bűnt elítélte. Imádságra hívott az ellenségeinkért, de világossá tette, hogy a bűnt nem tolerálja. (...) Hogy valósul meg ez ma? Szeretem a rablót, de bűnnek tartom a rablást. Szeretem a homoszexuálist, de nem fogadom el a homoszexuális cselekedetet.”
Később azonban már a téma közepébe vágott, amit Hodász akkoriban gyakran tett meg. Amikor arról kérdezték, miért nem támogatja az egyház az úgynevezett melegházasságot, precízen rámutatott, hogy az egyház dolga nem más, mint megőrizni az isteni kinyilatkoztatást, ahhoz pedig nem tehet hozzá semmit, ahogy el sem vehet belőle. „Az evangélium tanítását nem modernizálhatjuk, nem változtathatjuk meg”, hangsúlyozta, hozzátéve, hogy ő személy szerint sem tartaná jó ötletnek,
s bár megérti, hogy a homoszexuális hajlamot érzők szeretnék, ha a társadalom ilyen formán ismerné el kapcsolatukat, az „nem feltétlenül lenne jó döntés”.
Nem az a feladatunk, hogy megfeleljünk a világnak
Miután biológiai tényeket és pszichológiai megfigyeléseket sorakoztatott fel, megállapította: „az aktív homoszexualitás tehát egyértelműen káros életmód” és tagadta azt a leegyszerűsítő ellenérvet, miszerint „de hát nem ártanak vele senkinek”. Mint jelezte, minden cselekedetünknek van rajtunk túlmutató hatása. Hangsúlyozta azt is, hogy a gyakorló homoszexuálisok a statisztikák szerint 10-15 évvel rövidebb élettartamra számíthatnak, részben a magas promiszkuitás miatt gyakori nemi betegségek, részben az életmódhoz meglepően magas arányban társuló pszichés problémák, például a függőségek és depresszió hatására.