Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
A román oktatási miniszter tudatta a hírt.
A román oktatási miniszter pénteken erős bejelentést tett. „Rendszerszintű beavatkozásra van szükség a romániai tanulók írni-olvasni tudásának javításáért” – írta meg a Főtér.
Ligia Deca a diákok írás- és olvasási készségéről készült 2023-as országos felmérés jelentésének bemutatásán vett részt a Román Nemzeti Könyvtár Symposium-termében. A jelentésből kiderült, hogy nagyon alacsony a romániai 6-14 év közötti gyerekek írni-olvasni tudásának szintje: 42 százalékuk készsége a „nem funkcionális”, 47 százalékuké a „minimálisan funkcionális” kategóriába sorolható,
Ez azt jelenti, hogy a diákok jelentős része funkcionálisan analfabéta, mivel nem érti meg a komplexebb szövegek jelentését, annak ellenére, hogy el tudja olvasni az adott szöveget.
A lap tudatta, Deca azzal a javaslattal állt elő, hogy a tanárok az összes órán tartsanak hangos szövegolvasást a tanulókkal, majd beszéljék meg közösen a szöveget, ez a módszer ugyanis több készséget is fejleszt. Azt azonban nem részletezte, hogy fog kinézni a rendszerszintű beavatkozás.
***
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay