Szalai Laura és Kovásznai Andrea írása
„Dobrev Klára öltözködése pragmatikus, nem megkomponált. Nagyon maszkulin a megjelenése, ami azt sugallja: a saját pályámon sikeres, valamint egyenlő partnere vagyok a férjemnek. Rövidre vágott, merész hajviselete is a kemény, férfias hatást erősíti, hajszíne pedig illik a színtípusához – nagy valószínűséggel a „hideg tél” típusba tartozik – ; a tiszta hideg színek állnak jól neki. Utóbbiakat néha eltalálja a ruhaválasztásakor, sokszor viszont mellé nyúl” – mondja lapunknak Kovásznai Andrea.
A pasztell nem áll neki jól
A stílustanácsadó úgy látja, a DK-s politikus kissé a „merkeli” stílust képviseli: a volt német kancellárhoz hasonlóan ő is fekete, többnyire egyszínű nadrágot és színes blézereket hord. „A ruházata a testi adottságait figyelmen kívül hagyja, ahogyan az Merkelnél is tetten érhető; nem idomokat követő darabokat hord, inkább csak úgy „rajta van a ruha”” – fogalmaz. A színek kapcsán emlékezet: Dobrev Klára korábban visszafogottabb volt, mára viszont kiszínesedett:
blézerei gyakran harsány színűek, és nem riad vissza a merész rúzsoktól sem.
Gyakran visel pasztell és drapp színeket is, ez viszont kimondottan rossz döntés a szakértő szerint, hiszen „ez a színvilág nagyon legyengíti, láthatatlanná teszi őt, ezáltal nem tud erőteljes üzenetet átadni”. „Sokszor megjelenik nála az egérszürke, például monokrómban a nadrágkosztümjein, holott a színtípusa alapján minél több szürkét visel, annál fáradtabbnak tűnik. Előfordul az is, hogy sötét, komor színeket használ, például burgundi színű, selyem hatású blúzt fekete blézerrel visel – ez szintén rossz döntés. Hiába sötét színű a haja, a ruházatában nem működik ez a tónus” – hívja fel a figyelmet.
Kovásznai Andrea szerint ugyanakkor a világos-sötét kontraszt kifejezetten jól működik Dobrev Kláránál, például a sárga-kék kombináció előnyös neki. „Az is telitalálat, amikor a kéket használja monokrómban, ezáltal eleganciát sugall, optikailag képes nyújtani a testalkatát” – teszi hozzá. Szerinte ideális lenne, ha a politikus ruhatárában a királykék lenne a bázisszín, ami hideg szín, és „tiszteletet parancsolónak tűnik benne”.
Dobrev Klára jó vonalvezetésű ruhákkal, igényes anyagokkal és a színek megfelelő használatával sokkal erősebb hatást tudna gyakorolni az emberekre.