Persze akadnak kisebb réspiacok, például a szilágysági vagy Nagybánya környéki pályák közelsége csábító lehet akár Nyíregyházáról nézve, de Szakács Enikő úgy véli, „Erdélybe, főleg Székelyföldre akkor érdemes eljönni síelni, ha az ember összeköti családlátogatással, kirándulással vagy valamilyen kulturális programmal”. A szolgáltatók is rájöttek már, hogy két-három órányi programmal, amit egy ekkora pálya ad, nem lehet kitölteni egy turista napját, ezért folyamatosan bővül a szolgáltatások köre. „Ott van Székelyudvarhely, Csíkszereda vagy Sepsiszentgyörgy rengeteg kulturális programmal.” A vállalkozó csak a medvelesekkel nincs kibékülve, az etetett állatok ugyanis megszokják az emberek közelségét, és könnyebben bemerészkednek lakott területekre is.
A Madarasi-Hargitán kicsit megint más a helyzet: jellemzően hóláncos autókkal kell felvinni a turistákat, ez kissé körülményes, ami meg is szűri a társaságot. Ez viszont nem feltétlenül árt, mert
máshova elég sok „szelfiturista” is érkezik, aki magas sarkú cipőben, gurulós bőrönddel, urambocsá autóval akarna felmenni a sípályára
is érkezik, aki magas sarkú cipőben, gurulós bőrönddel, urambocsá autóval akarna felmenni a sípályára– meséli mosolyogva Szakács Enikő a nagyobb romániai sípályákkal, menedékházakkal kapcsolatos élményeit. A Hargita azért más: a vállalkozó szervez oda többek között sítábort, s a lejutás nehézségei miatt számos elfoglaltság helyben hívogatja a turistákat, például kirándulás, hótalpas túra, dézsafürdőzés, szaunázás, mostanában divatos lett a motoros szán, sőt a kutyaszán is. Szakács Enikőéknek egyébként kimondottan jól jöttek a járvány miatti lezárások. Mint említi, nyugaton a nemzetközi hírű sípályák nagy része bezárt, s amelyik nyitva volt, ott egy kávét se lehetett meginni, a Hargitán ennél jóval nagyobb volt a szabadság. „Persze igyekeztünk betartani az előírásokat, de elég szabadon lehetett élni; nehéz is lett volna komolyan venni a csendőrt, amikor felszólított, hogy húzzam fel a maszkot, miközben ő éppen dohányzott.”
A helyzetet nagyban nehezíti az infrastruktúra hiánya: