ezeknek az elvadult népeknek még az esőre is közel tucatnyi szavuk van.
Szárazföldet érve hiába javasolják neki, hogy a könnyebb, part menti tengeri utat válassza célja eléréséhez, ő mégis úgy akarja az országot megismerni, hogy esőben és hóban, hegyeket mászva és a megáradt folyókban gázlókat keresve szeli keresztül a szigetet. És közben fotográfiákat készít azzal a macerás nedves kollódiumos eljárással, amivel olyannak tűnik a zabolázatlan izlandi tájakban, mint egy varázsló; egy minden hájjal megkent alkimista a gyarmattartó Dániából.
Lucas kísérőinek vezetője Ragnar (Ingvar Eggert Sigurðsson), aki hol tőről metszett északi dúvadként, hol a tájak és a természet minden apró rezdülését ismerő, a lovak lelkében olvasó férfiként tűnik fel. Mire eljutnak a célpontként kijelölt faluba, Lucas az izlanidak többségének szemében egy hitét fokozatosan elvesztő, nyomorult, gyűlölt és elszigetelt figurává válik, aki nem egészen így képzelte el a sziget részévé válást. Mindeközben a végletekig nyers Ragnar éppen ellenkező utat jár be:
Isten jelenlétét kezdi el keresni.
Izland látványa, benne a természet hangjai lenyűgözőek. Lucas egyszerre hallgatja a madarak és a nők énekét, az óceán hullámzását, a vízesések zúgását, az esőcseppek kopogását a lávaköveken, valamint a távoli vulkán dörgését, aminek olyan szaga van, „mintha a Föld beszart volna”. A lelkész végül is mindennek átadja magát, ami Izlandot jelenti, ugyanakkor mindezt a természettől és az állatoktól, az időjárástól és a helyi emberektől elidegenedve teszi. Az Isten földje az évszakok, élet és halál folytonos körforgásának ábrázolásával mutatja fel Lucas „eredendő bűnét” – hogy elbukik-e, vagy idővel megvilágosul és megtisztul, az döntse el a néző. Persze ez csak az egyik nézőpontja