Így változik a budai közlekedés az ár fokozatos levonulásával
Szerdától pedig újra teljes vonalon járhatnak a budai oldalon a 19-es és a 41-és villamosok.
„Ló nem húzza, gőzgép nincs elébe fogva, nem fűtik, nem etetik.” 135 éve indult el az első villamos Budapesten, amely nagy feltűnést keltett.
A Nyugati pályaudvartól indult és Terézvároson át egészen a Király utcáig ment az első pesti villamos, a feljegyzések szerint tíz kilométer/órás „sebességgel”. Hosszas előkészítések után döntöttek a megvalósítása mellett, ugyanis sokan kétkedtek a villamos sikerében. Olyannyira, hogy kezdetben nem egészen egy kilométeres pályát építettek, azzal a felkiáltással, hogy
A hivatalos adatokkal szemben az első pesti villamos 1887-ben nem október elsején indult, akkor még csak az építésénél jártak. A főpróbát november 24-én tartották a városi hatalmasságok jelenlétében és november 28-án már mindenki kipróbálhatta az új járművet.
A körúti villamos az 1890 környékén készült fotón. Háttérben a Ferenc körút és az Üllői út sarka. Fotó: Fortepan/Budapest Főváros Levéltára/Klösz György fényképei
Az egyik újság pedig a következőt írta róla: „A villamos vasút még a tudomány emberére nézve is meglepő valami. Látszólag nem hajtja semmi. Ló nem húzza, gőzgép nincs elébe fogva, nem fűtik, nem etetik, csak maguk az utasok kocsijai vannak egymás mellé kapcsolva és mégis gyorsan, egyenletesen szalad az egész.” Nagy előrelépés volt ez Budapest életében, hiszen néhány évtizeddel korábban a körút helye még kisvárosias látványt nyújtott, sok-sok fatákolmánnyal, ehhez képest
1887-ben már „villamos vasutat hordott a keblén.”
Az első villamos szokatlan látványt nyújtott, az emberek megbámulták, és megnézték a Podmaniczy utca sarkán elhelyezett két hatalmas gépet is, amely a villamosságot fejlesztette az új járműhöz. Aztán az emberek megszokták a villamost, amely 135 éve felel a pesti tömegközlekedésért. Még ha ló azóta sem húzza…