Tíz repülőtér és sok millió utas bánhatja: drasztikus lépésre készül a Ryanair
A francia kormány a repülőjegyek után fizetendő adó háromszorosára emelését tervezi.
Az Igazságügyi Minisztérium közleménye szerint a Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak.
Tovább folytatja a hatósági vizsgálatot a kormányhivatal, a panaszok nagy száma miatt pedig soron kívüli témavizsgálatot rendel el a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a Ryanair ellen. A magyar kormány elfogadhatatlannak tartja és elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett különadót áthárítja az utazókra.
„Magyarország Kormánya elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy
a Ryanair DAC (Ryanair) a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra, ezáltal újabb extraprofit beszedését célozva”
– közölte az Igazságügyi Minisztérium.
A közlemény szerint különösen visszás, hogy a korábban eladott jegyekre vonatkozóan a Ryanair már megkezdte ezt a gyakorlatát. A kormány elvárja, hogy az extraprofit-különadókat minden vállalat maga fizesse meg és ne terhelje tovább a lakosságra.
A Ryanairrel kapcsolatban nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos bejelentések érkeztek, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint minden évben számos fogyasztói panasz is érkezik a légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban.
„Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul a cég részéről az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen.
A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak”
– olvasható a közleményben.
Az Igazságügyi Minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében. Különösen indokolt a határozott fellépés, mivel a koronavírus-világjárvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak a kiszolgáltatott fogyasztók ellenében.
A jövőbeli panaszok megelőzése érdekében a Ryanair-ügyben a kormányhivatal folytatja a hatósági vizsgálatot, és a panaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – írta a tárca közleményében.
„Leszarom, ha senki sem kedvel” – kicsoda Michael O’Leary Ryanair-vezér?
Minisztereket idiótáz, megalázza saját utasait és cége pilótáit is, ha olyan kedve van: soha nem tesz lakatot a szájára az ír fapados vezérigazgatója. Bővebben...
***
Feljelentette a Ryanairt a Védett Társadalom Alapítvány
Szerintük a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. Bővebben...
Nyitókép: AFP