A kritikák ellenére, amelyek részben a berlini újjáépített Humboldt-fórum kupolájáról „lefelejteni” kívánt kereszthez hasonlóan az eltörléskultúrára vezetik vissza a változást, részben ettől eltekintve tekintik nagyon rossz döntésnek a logóváltást, a város nem akar visszakozni. Köln szóvivője a német DPA hírügynökségnek azt mondta, a logócsere már befejezett ügy, és megnyugtatólag hozzátette, nem lesznek alapvető változások az új logóban a régihez képest. Szerinte aligha lehetne keresztényebb, mint az új, amelyben továbbra is ott van a város címere, ahol a három korona a háromkirályokra emlékeztet – vélekedett, kiemelve, nem vallási (vagy vallástalanítási) okokból döntöttek a csere mellett.
A megbízott kommunikációs ügynökség pedig arról tájékoztatott, hogy a tornyok nem tűnnek el teljesen, továbbra is a márkaimázs részei maradnak, csak nem a logóban, hanem „visszatérő kommunikációs elemként”, bár csak tartalomszinten.
A Rajna bal partján magasodó,
több mint 150 méteres tornyokkal ékesített gótikus székesegyház a világ harmadik legmagasabb temploma,
az UNESCO világörökség listáján is szerepel, a világ egyik legjelentősebb keresztény műemléke, a világ egyik legnagyobb, 24 tonnás szabadon lebegő harangjával, háromszáz fős kórushellyel. Ráadásul római kori alapokra épült, s bár az akkori templomot az 500-as (!) évek elején lebontották, egyes elemek egészen a 6. századból megmaradtak, a jelenlegi templom közvetlen elődjét a 800-as évek közepén szentelték fel, s a rákövetkező korok lenyomatait is tisztán megőrizte az épületegyüttes. A dóm feltűnik az egyház honlapjára felkerült cikkben idézett Bläck Fööss popegyüttes dalaiban vagy éppen a Cobra 11 német sorozat minden egyes részében, szerves része a német kultúrának, és különösen a kölniek nagy büszkesége.