Nicholson szerint a jobboldali természetvédelemhez vezető út egyik első lépése annak felismerése, hogy a klímának hatása van a társadalomra, de „a társadalomtudományok ingatagok", így kérdéses, milyen okokból támogatjuk a természetvédelmet. Nicholson szerint nem szabad aktivistaként állni az ügyhöz.
Litkei kérdése szerint, miszerint elszakíthatók-e a liberális ideológiától a társadalomtudományok, Giubilei kifejtette, hogy sokan beszélnek egyes problémákról, mint a munkaerőhiányról vagy a klímaváltozásról, de ezeket nem kötik össze. „Olyan álláspontot kell kialakítani, mely ideológiai elköteleződésektől mentes." A tudomány Nicholson szerint legjobb esetében objektív. A társadalom viszont, amely megvitatja a kérdéseket, nem egy egység, hanem sok eltérő vélemény küzdelme. A Covid kapcsán van objektív tudomány például a vírus felépítéséről, de a lezárások hasznosságáról már vita lehet. A társadalom jellege szubjektív kérdés,
tehát a környezetvédelemről való vita nem csak hívők és hitetlenek vitája,
de vannak agnosztikus emberek is.
Giubilei könyve a konzervatív hozzáállásról szól, melyet a szerző a lokális álláspontként ír le: „az az utcánkkal, a városunkkal, az országunkkal kezdődik." Giubilei idézi Roger Scruton vonatkozó munkáját: a civilizáció és a természet nem ellenségek, de nem lehet a gyárak világáról egyik napról a másikra átállni. Magyarországon például sok autógyár van, ezeket nem lehet hirtelen bezárni, hiszen több ezren veszítenék el állásukat. Az átalakulás nem lehet gyors és erőszakos. A zöldek alapvetése, hogy túl sokan élünk a földön, de a konzervatív álláspont alapja a kereszténység, mely szerint az ember a világ része, nem pedig ellensége. Ez nem jelenti, hogy nem hibázhatunk környezetszennyezés terén, de meg kell találni az egyensúlyt ember és természet között.