A modern politikai újságírás témájával foglalkozikaz MCC szólásszabadságról és médiáról szóló nemzetközi konferenciájának előadás-sorozata: meghívott előadóként felszólalt Ralf Schuler, a Bild berlini parlamenti irodájának vezető tudósítója is, Boris Kálnoky, az MCC Média Iskola vezetőjének társaságában.
Schuler bemutatta a bulvár szakmai definícióját, utalva arra, hogy kutatások szerint a bulvár nagyobb agyi aktivitást vált ki, mint például a távolságtartó újságírás a kereskedelmi témákról. A Közel-Keletről szóló cikkek több reakciót váltanak ki, mint sok más cikk. „Netanjahu hazugnak nevezte Abbászt” – ez a cím fotó nélkül is reakciókat vált ki, mert az emberek tudják, kikről van szó, és a „hazugság” szó erős tartalommal bír egy megosztó témában. Lehet azt írni, hogy a „nyugdíjak 3%-kal nőnek”, de ez azt feltételezi, hogy az olvasó kiszámolja, mit jelent ezt. Ennél többet tesz, ha azt írja a lap, hogy „300 euróval nő a nyugdíjad” – ezt már könnyen értelmezi az olvasó.
A bulvár lényegében lefordítja az absztrakt dolgokat az átlagfogyasztó számára,
célja felkelteni az érdektelenek érdeklődését. A bulvárban a forma és a kontextus elválasztható: hangzatos címek, nagy képek, izgalmas kifejezések – és persze pletykák – kellenek. A bulvár emberi, érzelmi szinten szól az emberekhez, és tükrözi is az érzelmeket. Egyesek azzal támadják a Bildet, hogy „félelem, gyűlölet, cicik és időjárás-előrejelzés” a tartalma, de ezek megmozgatják az embereket, akár tetszik, akár nem – érvelt Schuler.
A bulvár lényegét tekintve a tömegek médiája, nem fókuszálhat az elitre. Erre egyre nagyobb igény van, mivel a társadalmi piramis alsó szintjei nem érzik, hogy képviselik őket a „minőségi” médiában.