Álljon fel az értelmiség a karosszékből és kezdjen felvilágosító országjárást
Realista vagyok, kulturális misszióra nem vállalkozhatunk, nincs rá se kapacitás se igény.
A helyes stratégia a kormánypárti kommentek, hírek és posztok teljes bojkottja.
„Mostanában egyre több álhír és propagandaposzt jelenik meg a saját és az ismerőseim üzenőfalán. Ezt egyrészt persze az magyarázza, hogy a kormánypárt kezdi beizzítani a kampányát, és többet költ a Facebookon, másrészt viszont váratlan helyről kapnak segítséget: az ellenzéki kommentelőktől.
Ezek a posztok néhány harcias ellenzéki ismerőseim kommentjei miatt kerültek fel a falamra, akik megkísérelték a lehetetlent: egy-két kávészünetnyi kommentsereg segítségével megdönteni a Fidesz uralmát. Ezzel viszont akaratukon kívül a kormánypárti médiagépezet munkáját segítik.
Az ellenzéki szavazóknak a Facebookon és más portálokon is fegyelmezett stratégiát kell követniük ahhoz, hogy úgy segítsék a saját oldaluk térnyerését, hogy közben a kormánypropagandát nem terjesztik.
Köztudott, hogy a Facebook algoritmusának fontos eleme a posztok által kiváltott reakciók mérése. Ha egy hírt sokan lájkolnak, rengeteg hozzászólás érkezik rá, akkor azt az algoritmus érdekesnek ítéli, és több ember üzenőfalára juttatja el. Az, hogy negatív-e a hozzászólás, mindegy: a lényeg, hogy pörögjenek a kommentek. A legtöbb ember pedig csak az eredeti posztot olvassa el, csak egy kis részük futja át a kommenteket, és még kisebb részük olvassa el a kommentekre érkezett kommenteket.
Innentől a stratégia egyértelmű: ha azt akarjuk, hogy a propagandasajtó minél kevesebb embert érjen el (és ennek kompenzálásaként minél több pénzt legyen kénytelen a rendszerbe pumpálni), akkor a kormánypárti kommentek, hírek és posztok teljes bojkottja a helyes stratégia.
Teljesen felesleges reagálni minden „Vona Gábor hitet tett Allahra!” stílusú hírre, és beleállni a vitába. Akik egyáltalán elolvasnak egy ilyen hírt, azok nem tartoznak az ellenzéki pártok célközönségéhez, velük nem kell foglalkozni, pláne nem vitázni. Egy-egy ellenzéki kommentre érkezik majd többször annyi trollkomment, amire persze az eredeti kommentelő ismét válaszol, a forgalom nő, a poszt elérése emelkedik.”