Az ellenzéki szavazóknak a Facebookon és más portálokon is fegyelmezett stratégiát kell követniük ahhoz, hogy úgy segítsék a saját oldaluk térnyerését, hogy közben a kormánypropagandát nem terjesztik.
Köztudott, hogy a Facebook algoritmusának fontos eleme a posztok által kiváltott reakciók mérése. Ha egy hírt sokan lájkolnak, rengeteg hozzászólás érkezik rá, akkor azt az algoritmus érdekesnek ítéli, és több ember üzenőfalára juttatja el. Az, hogy negatív-e a hozzászólás, mindegy: a lényeg, hogy pörögjenek a kommentek. A legtöbb ember pedig csak az eredeti posztot olvassa el, csak egy kis részük futja át a kommenteket, és még kisebb részük olvassa el a kommentekre érkezett kommenteket.
Innentől a stratégia egyértelmű: ha azt akarjuk, hogy a propagandasajtó minél kevesebb embert érjen el (és ennek kompenzálásaként minél több pénzt legyen kénytelen a rendszerbe pumpálni), akkor a kormánypárti kommentek, hírek és posztok teljes bojkottja a helyes stratégia.