Még a hitelesség látszatára sem adott a BKV buszbérlési tenderét megnyerő kamucég, amely nem létező buszok alvázszámát írta be szakmai ajánlatában, valamint a pályázatban szereplő adatok több helyen is ellentmondtak egymásnak. A BKV szerint vizsgálták a különböző szabálytalanságokat, ám a szerződést mégis megkötötték – írta meg szerda reggel a Magyar Nemzet.
A BKV tenderen vesztes vetélytárs, a Truck-Trailer and Parts adatbetekintései során feltárta, hogy a Leisztinger Tamáshoz köthető cég számos furcsa adatot adott meg győztes pályázatában. Többek között a CR-Facilities „szakmai” ajánlatában homogén flottára utaló adatokat adott meg, ugyanakkor azokból egyértelműen kiderül, hogy flottájuk nem egységes sorozat, így műszaki paramétereik sem egyezhetnek.
Két olyan alvázszámot is feltüntettek az ajánlatban, amely az MAN európai adatbázisában nem is létezik.
Továbbá a megajánlott buszok 45 ülésesek, ám a becsatolt sémarajzon csak 43 ülés látható. A pályázatban a férőhelynél egyébként konkrét adatot nem, csak körülbelülit adtak meg, amelyből nem is állapítható meg, hogy az megfelel-e az ajánlatkérő előírásainak – derül ki az ajánlatból.
A később visszamondott szerződést október 30-án bizonyíthatóan megkötötte a BKV annak ellenére, hogy a TT&P már augusztusban előzetes vitarendezési kérelmet nyújtott be, amelyben a CR-Facilities Zrt. ajánlatának érvényességét kifogásolták, ám a BKV elutasította a vesztes vállalat kérelmét – írja a Magyar Nemzet.