A múlt héten kormányzati rendelkezés nyomán Magyarországon véget ért a hagyományos közoktatás, és egy új típusú, eddig közoktatási hagyományok nélküli digitális munkarend lépett életbe. E változás értelmében a diákok otthonról tanulnak különféle online alkalmazások révén. Magyarországon nincs nagy tradíciója a teljesen távoktatás alapú iskolarendszernek, így számos pedagógus küzd módszertani és technikai kihívásokkal. Bár a Facebookon gyors ütemben alakultak szakmai segítő csoportok, tudásmegosztó platformok, azonban az átállás, az online eszközök elsajátítása hosszabb időt fog igénybe venni.
A közoktatás most azokhoz a bevált jó gyakorlatokhoz folyamodik, ami az iskolarendszeren kívüli oktatási magánintézményekben már működik. A Tombor András által alapított Mathias Corvinus Collegium ezért is jó példája annak, hogyan lehet az eddigi, hagyományos oktatást teljes körűen digitalizálni .
A Collegium oktatási moduljai (legyen szó a felső tagozatosoknak szervezett Fiatal Tehetség Programról vagy épp a közép-európai térségben egyedülálló Női Vezetőképző Programról) eddig is a blended learning elvét követték, vagyis a kontaktalkalmakhoz e-learninges támogatás társult. A közoktatás hagyományos formájának szüneteltetésével ugyanakkor a Collegium teljes képzésrendszerét át kellett hangolni a távoktatásra, ami az eddig felhalmozott tudástőke segítségével nem jelentett teljesíthetetlen kihívást.
A Collegium három oktatási alapevet fogalmazott meg a távoktatásos időszakra, amelyek mentén kívánja folytatni hallgatóinak-diákjainak képzését:
1. A folyamatos kapcsolattartás és közösségi munka elve - Mivel a Collegium legtöbb képzési szintjén a személyes találkozások, az oktató-diák kapcsolat, illetve a diákok közti informális és munkakapcsolatok jelentenek egyedülálló kohéziós erőt, fontos, hogy a távoktatás is minél több lehetőséget kínáljon
az oktatókhoz való kapcsolódásra, illetve a diákok virtuális közösségben végzett projektmunkájára.
2. A személyre szabott haladás elve - A Collegium arra törekszik, hogy a digitális platformokon megvalósuló képzései során biztosítsa diákjainak az egyéni érdeklődés szerinti fejlődés lehetőségét, így olyan továbbvezető anyagokat, plusz feladatokat kínáljon számukra, amik a saját ambícióik, kutatási területük szerinti további elmélyülésre lehetőséget adnak.