Szalai Zoltán kultúrtörténész, a Mathias Corvinus Collegium igazgatója, a Mandiner lapigazgatója a „konzervatív forradalom" fogalmát mutatja be azonos című írásában. Noha a „konzervatív forradalom" kifejezést sokan még jobboldali körökben is értetlenül fogadják, Szalai szerint ez valóban a múlt század „sikerfogalma". A „konzervatív forradalom" már korábban is létező, ám a második világháború után felelevenített fogalom volt, melyet Armin Mohler svájci értelmiségi támasztott fel. A fogalom szelleme egyidős a francia forradalommal, illetve annak tagadásával. Ahogyan Rudolf Borchardt írta: „Mindenki más úton jár, mi a legnehezebben: a fejreállítás lábraállításán, a tagadott és tagadó tagadásán, a forradalom elleni forradalom útján". Szalai szerint ez azonban nem azonos az ancien régime helyreállításával, és több ponton is kötődik a modernitáshoz. Ahogyan Ernst Jüngert idézi: „Konzervatívnak lenni nem azt jelenti, hogy ragaszkodunk a tegnaphoz, hanem hogy aszerint élünk, ami örökké igaz". Esszéje végén a szerző a konzervatív forradalom európai jelenségeit összekapcsoló és bemutató munkát hiányolja.
Veszprémy László Bernát történész, a Mandiner publicistája, a Milton Friedman Egyetem Magyar Zsidó Történeti Intézetének kutatója Ze'év Zsabotyinszkijt, a jobboldali cionizmus szellemi atyját mutatja be írásában. Mint írja, Zsabotyinszkij 19. századi klasszikus liberális gondolkodó volt, akinek írásaiban azonban heves nacionalizmus és az állam szerepének alkalmanként történő hangsúlyozása is helyet kapott. Kritikusai „zsidó fasisztának" nevezték, ő azonban konzekvensen szemben állt a fasizmussal és a nácizmussal, noha Olaszországgal jó kapcsolatokat épített ki a '30-as évek végéig. Zsabotyinszkij világnézete máig meghatározza az izraeli jobboldalt, hiszen Benjamin Netajahu izraeli miniszterelnök apja, Bencion Netanjahu Zsabotyinszkij személyi titkára volt New Yorkban, és a jobboldali cionizmus atyjának hagyatékát ápoló intézet a Likud tel-avivi pártközpontjában található.
Uri Dénes Mihály irodalomtörténész a természetvédelem szerepét vizsgálta a jobboldali gondolkodásban. Uri szerint „a konzervatív szellemiség kritikája mindazon gondolkodási formáknak, amelyek az ökológiai válságot előidézték és fenntartják. Az ökológiai válság a természeti környezet kíméletlen felélésében gyökerezik, aminek hajtóereje a modern technika, amely kéz a kézben jár a modern természettudományos ember- és természetképpel". Mint írja, „a konzervatív gondolkodás szemben áll azzal a felfogással", mely szerint a táj csupán használandó és birtokba veendő tárgy. Uri szerint a konzervatív lázadás egyik formája „visszaadni a természetnek, ami jár neki".
Molnár Tamás életművéről Turgonyi Zoltán filozófus, az MTA BTK Filozófiai Intézetének tudományos főmunkatársa írt. A magyar származású, Amerikában alkotó konzervatív filozófus magyarra fordítója azzal kezdi esszéjét, hogy Molnár életműve talán összefoglalható abban a küldetésben, miszerint „helyre kell állítani a szavak jelentését". Molnár egyik központi gondolata az volt, hogy a külvilág a tudatunktól függetlenül létezik, tehát az ember nem gondolhatja azt, hogy az tetszése és gondolatai szerint alakítható.
„Jobboldali vagyok, mert azt hiszem, hogy a dolgoknak megvan a maguk lényege, s hogy egy értelmes Isten teremtette őket”