Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Lehet, hogy rejtett balkezes volt a zseniális reneszánsz művész.
Michelangelo reneszánsz géniusz balkezes volt, bár fiatalkora óta jobb kézzel kellett festenie – erre az eredményre jutott Davide Lazzeri, a Firenzei Egyetem kutatója, aki tanulmányát a Clinical Anatomy című szaklapban mutatta be.
Michelangelo Buonarroti (1475-1564) jobb kézzel festett, de amikor erőt kellett kifejtenie, mint például a szobrászatban véséskor, a bal kezét használta – fejtette ki Lazzeri.
A kutató összevetette Michelangelo alkotás közbeni nyomástechnikáját egy új felfedezéssel, mely szerint a művésznek ízületi gyulladása volt, valamint Michelangelónak azzal az önkarikatúrájával, amelyet nemrég találtak a Victoria Colonnáról készített festményén, ahol láthatóan a jobb kezével fest.
Az elméletet alátámasztja Raffaello da Montelupo, Michelangelo asszisztensének életrajza, mely szerint a reneszánsz zseni valójában balkezes volt, a korabeli előítéletek miatt azonban ezt megpróbálta eltitkolni és csak olyan munkák esetében használta bal kezét, amikor kalapálásra, vésésre és faragásra volt szükség.
Akkoriban elsősorban az egyházzal szoros együttműködésben alkotó művészeknek kellett elrejteniük balkezességüket, ugyanis sok elítélőt mondtak a balkezesekre, például hogy az ördöggel állnak szövetségben. Szakértők szerint a balkezesség hátterében az agy szerveződésének egy sajátos formája áll.
(MTI)