„A legnagyobb forgalom október és december között van, ilyenkor a teljes éves forgalom nagyjából 60 százaléka realizálódik, de kiemelt időszak a húsvét (10%) és a gyereknap is (8%). Az átlagos kosárérték a hagyományos áruházi értékesítésnél enyhe növekedést mutat (2016-ban 6.340 Ft), míg online megrendelés esetén nagyjából 6 százalékkal, 6.829 forintra nőtt” – mondta el Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.
Egyre többet vásárolunk online
A Regio Játék becslése szerint a teljes játékpiac közel 20 százaléka valósult meg online felületen 2016-ban - írja a
család.hu.
„Játék-áruházláncunk esetében azonban a hagyományos offline kereskedelem realizálja a forgalom döntő többségét (90%), ám egyre többen vásárolnak interneten keresztül is” – mondta Gyaraki Dávid. A vállalat eladási statisztikái szerint tavaly 65 százalékkal több (közel 52 ezer) megrendelés érkezett online: ezen belül is dinamikusan nő az okoseszközökről bonyolított vásárlások aránya.
„19 százalékról 26 százalékra emelkedett a webáruházunkat tabletről (6%) vagy okostelefonról (20%) megtekintők száma az elmúlt évben, ezért folyamatosan törekszünk a fejlesztéseinkkel maximális vásárlói élményt biztosítani ezeken a felületeken is” – tette hozzá a marketingvezető.
Újragondolt retró játékok az örök kedvencek
A tavalyi év legkelendőbb játékai a társas-, kirakós-, baba- és autós játékok, valamint az interaktív plüss kategóriákból kerültek ki. „A top 10 játékból 6 társasjáték, mellyel az egész család minőségi időt tud együtt tölteni. Szintén érdekesség a tavalyi évből, hogy a klasszikusan lányos játékok sokkal kelendőbbek voltak a hagyományosan fiúknak szóló termékekkel szemben” – tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető.