Szerelem, szex, Isten

2016. október 19. 22:10

A katolikus egyház tanításai közül nagyon sokat ócsárolnak, ám talán egyiket sem éri annyi támadás, mint a házasságot és szexualitást érintő doktrínákat, amelyeket a legtöbben túlzottan puritánnak és reménytelenül idejétmúltnak tartanak.

2016. október 19. 22:10

 

A kritikák nagy része azért támadja az egyházat, mert érthetetlen korlátokat állít a mai kor embere számára a szexuális szabadságot illetően. Ezzel párhuzamosan a hagyományos szexuális erkölcsiséget védő egyházi vezetőket gyakran illetik a szűk látókörű, titokban perverz és szexmániás jelzőkkel.

Nézzük először a puritanizmus vádját. A filozófia és a vallás történelme során a puritánság mindig is jelen volt. Legyen szó akár a manicheizmusról, a gnoszticizmusról vagy a platonikus dualizmusról, a puritán filozófia mindig is azt tanította, hogy a szellem jó, az anyagi rossz, és hogy az élet igazi célja megszabadulni az anyagtól, különösen a szexualitástól, amely annyira ideköt minket a materializmus világába. A Biblia eközben egyáltalán nem puritán, sőt, épp az ellenkezője.

(...)

Ha tehát a szex és a szexuális élvezetek jó oldalát nézzük, mi különbözteti meg a keresztény nézőpontot mondjuk a Playboy magazin látásmódjától?

A válasz az, hogy a keresztény ember számára a szexualitást egy szélesebb kontextusban, a szeretet kontextusában kell értelmezni, olyan értelemben, hogy azt nézem, mi jó a másik embernek. Ha ezt a „hozzávalót” kifelejtjük a dologból, máris abban az önző, élvezet és szeretet nélküli világban találjuk magunkat, amely ma annyira jellemzi társadalmunkat.

(...)

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
quiet
2016. október 20. 23:03
És ez azokra is vonatkozik, akiknek nem lehet gyerekük. Mert ők is képesek a szexben a nemzés csodáját szemlélni. A lét értelmes. A lét valamilyen alapvető dimenzióját ( szexualitás ) az értelme nélkül szemlélni a megnemértéshez vezet.
Válasz erre
0
1
quiet
2016. október 20. 23:03
" A válasz az, hogy a keresztény ember számára a szexualitást egy szélesebb kontextusban, a szeretet kontextusában kell értelmezni, olyan értelemben, hogy azt nézem, mi jó a másik embernek. Ha ezt a „hozzávalót” kifelejtjük a dologból, máris abban az önző, élvezet és szeretet nélküli világban találjuk magunkat, amely ma annyira jellemzi társadalmunkat. ” - Hát ez így nagyon szépen hangzik, egymás egekbe simogatása a lényeg, asztmondja, nem a magunk egekbe simogattatása. Csakhogy nem ez a lényeg. Nem erről van szó. Nem ez adja a sava-borsát a kérdésnek. Miért is?? Mert a szexualitásnak nem ez a ration-ja. Nem ez a mozgató ész-oka. Csak egy kérdés: DE HOL VAN INNEN A GYEREK ???? Ugye-ugye.. A gyerekcsinálás már annyira nem tartozik a szex fogalmához, hogy végül a családháló.hu - ról is eltűnt. Sivár és öncélú a szex akkor is előbb-utóbb, ha nemcsak a megunk élvezetére, hanem a partnerünk élvezetére.... Mert a szex ugyan nagyon élvezetes, de nem az élvezet a célja. Hanem a gyerek. Az elmúlás legyőzése utódok nemzése által. Enni is nagyon élvezetes. De nem az a célja. Hanem az élet fenntartása az elmúlás legyőzésére.. Azért kaptuk ezekhez a tevékenységekhez ( szex, evés, stb az " élvezeteket " , a gyönyörérzést, hogy legyen kedvünk csinálni. De nem ez a gyönyör a valódi cél. Mondjuk , jó ha van, de a cél nem elfelejtendő !!!
Válasz erre
0
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!