Jelentősen eltér egymástól a szabadidős tevékenységek fontosságáról alkotott kép a gyerekek és szüleik fejében. A személyes, baráti időtöltést ugyan hasonlóan fontosnak ítélik, ugyanakkor jelentősen eltérően a vélekednek a sport, a számítógépes játékok, az internetezés, és az olvasás jelentőségéről.
A szülők leginkább a sportot, az olvasást és az „offline” játékokat részesítenék előnyben gyermekük fejlődése szempontjából, míg a 6–15 éves korosztály azonban a baráti találkozókon és a sporton kívül inkább zenét hallgat, zenei videókat néz, internetezik és számítógépen vagy konzolon játszik. A könyvolvasás a gyermekek számára a szabadidős tevékenységek toplistáján a 8. helyen szerepel az OMV Hungária reprezentatív, a 6–15 éves korosztály szüleinek megkérdezésén alapuló Olvasáskutatása szerint. Tízből csak 2-3 szülő látja gyermekét „könyvmolynak”. A szabadidő eltöltésében nagy különbség mutatkozik a lányok és a fiúk között: míg utóbbiak a számítógépes, illetve konzoljátékok mellett a sportot és az internetezést szeretik jobban, addig a lányok körében népszerűbb a zenélés, az éneklés, a tánc, de az olvasás is.
A szülők megítélése alapján az olvasás 9–10 éves korban számít a legnépszerűbb szabadidős tevékenységnek. A kutatás szerint a kisebbek még csak ismerkednek a könyvekkel, míg a nagyobbaknál a könyvolvasás helyét egyértelműen az online tartalomfogyasztás, a chat és a számítógépes játékok veszik át. Hasonló a helyzet a sporttal is, az internetes tevékenységek térhódításával ennek népszerűsége is csökken a gyerekek körében.
Az OMV Olvasáskutatása szerint a szülők közül minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy gyerekként sem volt kedvence az olvasás. Beszédes ugyanakkor, hogy jelenleg kétharmaduk nem olvas sokat – amit idő- vagy pénzhiánnyal magyaráznak. A 6–15 évesek több mint ötöde a tanuláson kívül nem olvas önállóan, de további 35 százalékuk is csupán legfeljebb napi fél órát. Valamivel többet olvasnak a lányok a fiúknál, harmaduk heti 4,5–7 órát vagy ennél is többet, míg a fiúknál ugyanez a kategória csupán 16 százalék. Az összes megkérdezett válaszadó szülő átlagosan heti 2,9 órára becsülte a gyermeke által önálló olvasással töltött időt. A 9–10 évesek közel harmada 4,5–7 órát vagy ennél is többet olvas, míg az önállóan egyáltalán nem olvasók részaránya ebben az életkorban csupán 5 százalék (szemben az olvasással még ismerkedő kisebbek 46, illetve az online világra nyitó nagyobbak 16 százalékos arányával e kategóriában).
A kisebbeknél, a 6–10 éves korosztálynál a szülői felolvasás jellemzőbb: a szülők közel 80 százaléka szokott felolvasni gyermekének e szegmensben. Érthető módon a 11–15 éveseknél ez az arány 10 százalék közelébe csökken.