A szabályok szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós árnál magasabb áron adja el a termékét.
Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplő információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy a vásárló beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, amelyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.
Ha a vásárlók az árfeltüntetéssel kapcsolatban szabálytalanságot tapasztalnak, illetve vásárlók könyvi bejegyzésükre az előírt határidőben nem, vagy érdemben nem kapnak választ, úgy a területileg illetékes Kormányhivatalhoz fordulhatnak panasszal.
Érdemes vásárlásunkat előre megtervezni, valamint tényleg csak azokat a termékeket, szolgáltatásokat választani, amelyre valóban szükségünk van, hiszen a tudatos fogyasztó a tudatos választása révén lesz megfelelően környezet- és pénztárcabarát is.