A BAT és a Continental leányvállalatainak fúziójához egyébként a versenyjogi szabályok szerint a GVH jóváhagyása lett volna szükséges, de ezt kikerülték, mivel a miniszterelnök „nemzetstratégiai fontosságúvá” nyilvánította a trafikellátó indulását.
Az Együtt közleményben szólította fel Lánczi Tamást, hogy mondjon le a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. felügyelőbizottsági tagságáról. A párt emellett új pályáztatást követel a központosított trafikellátó ügyében. Az Együtt szerint „az állami trafikellátó nemzetstratégiai jelentőségűvé nyilvánítása semmi másról nem szól, mint hogy a kiskereskedelem után a fideszesek, haverjaik és rokonaik a dohány-nagykereskedelmet is lenyúlják. Évi ötszázmilliárdos piac ez, melyet mostantól Habony Árpádékon keresztül Orbán Viktor ellenőriz. Az Együtt szerint az egész eljárás vállalhatatlan, a nemzetstratégiai minősítéstől az egyszereplős pályázatig, de az már maga a cinizmus, hogy Lánczi Tamás és Habony Árpád személyesen is érintetté válnak a dohány-nagykereskedelemben” – olvasható a közleményben.
Szigetvári Viktor, az Együtt elnöke sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy közérdekű adatigényléssel fordulnak a Miniszterelnökséghez és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz azt tudakolva, hogy a kormány milyen tanulmányok alapján mondott le nagyobb mértékű koncessziós díj beszedéséről.
Kijelentette: egyes becslések szerint öt-tízmilliárd forint is lehet az éves haszon, amelyre kivetítve a hatszázmillió forintos koncessziós díj „gyakorlatilag semminek nem tekinthető”. Ez az első években „tíz, száz, kétszáz, háromszáz millió forintot jelent”, amit az Együtt indokolatlan állami támogatásnak tart – mondta a pártelnök. Közölte: az Együtt álláspontja szerint ha a kormány megalapozatlanul mondott le komoly koncessziós díjakról, az hűtlen kezelést jelent. Ha a párt nem kapja meg a tanulmányt vagy ha az alátámasztja vélelmüket, akkor feljelentést tesznek. Az államnak nincsen joga sok száz millió forintos vagy akár milliárdos adóbevételekről lemondani – hangoztatta Szigetvári Viktor.