Újabb autógyártó jöhet Magyarországra

2015. május 23. 09:49

A Jaguar Land Rover autóipari csoport hamarosan dönthet arról, hogy melyik kelet-európai országban építi fel új gyárát – írja a Financial Times. A cég legalább 250 ezer új autót gyártana éves szinten az új üzemben, ami Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban vagy Szlovákiában fog felépülni.

2015. május 23. 09:49

Hamarosan dönt egy kelet-európai gyártóközpont felépítéséről a brit Jaguar Land Rover autóipari csoport, és a listán szerepel Magyarország is – írta a szombati Financial Times. A londoni gazdasági napilap bennfentes forrásai szerint az indiai Tata ipari csoport tulajdonában lévő cég Magyarország mellett Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát is vizsgálja lehetséges helyszínként. Az egyik név nélkül idézett forrás szerint a brit cég azt nézi, hogy a négy ország közül melyik teszi a legjobb ajánlatot. 

A Financial Times szerint a Jaguar Land Rover termelése gyors ütemben bővül az utóbbi években, elsőssorban a népszerű Range Rover modell kereslete miatt. A cég tavaly 460 ezer autót gyártott, és az idei cél az 500 ezres szám elérése. A Jaguar Land Rover azonban mindenekelőtt a három nagy német luxusmárkával, az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel kívánja felvenni a versenyt, márpedig e német cégek mindegyik évente csaknem 2 millió járművet ad el. Ahhoz, hogy a Jaguar Land Rover ezt a versenyt állni tudja, még több kapacitásra van szüksége, a közép- és kelet-európai térség pedig gyors ütemben válik globális autógyártó központtá – áll a Financial Times írásában.

A lap hangsúlyozza, hogy Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország egyaránt az Európai Unió tíz legnagyobb személyautó-gyártója között van. A Financial Times szerint az új kelet-európai üzem éves kapacitása legalább 250 ezer jármű lenne, jóllehet az egyelőre nem ismert, hogy a cég melyik modelljét gyártanák ott.

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
választópolgár
2015. május 23. 22:30
Az autógyárak jelenléte szemfényvesztés. Hatalmas állami támogatásokat kapnak a letelepedéshez, plusz támogatást a foglalkoztatott dolgozók után, az adókedvezményről nem is beszélve. Az extraprofitot kiviszik. A mercedes is úgy tud extraprofitot elérni, hogy kizsigereli a magyar dolgozókat. Amikor a német mercedes gyári munkások megtudták, hogy mennyit keresnek az itteni kollégáik, megdöbbentek. A módszerváltás legnagyobb bűne a hazai gépipar ész és előrelátás nélküli teljes felszámolása/eladása volt.
választópolgár
2015. május 23. 21:36
Keleti régióba kellene már autógyár pl Miskolcra.
Burmin
2015. május 23. 18:16
Békéscsabát javaslom...
f.judit
2015. május 23. 17:49
Mibe fáj ez nekünk?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!