Szabó Gabriella, Vajda Attila és a többiek: tolonganak az olimpiai bajnokok a kajak-kenu szövetségi kapitányi posztokért
A közelmúlt legendái mellett külföldön bizonyított nagynevű szakember is beadta nyilvános pályázatát, ezekből szemezgettünk.
A Közgép, a Swietelsky és a Strabag alkotta konzorcium kivitelezheti a budai fonódó villamoshálózatot összesen több mint 12 milliárd forintért. A pályázat eredménye még nem végleges, az egyik kizárt cég valószínűleg megtámadja a döntést, mert olcsóbb ajánlatot nyújtott be.
A BKK tavaly decemberben írt ki pályázatot a budai fonódó villamoshálózat kiépítésére. A budai fonódó villamoshálózat létrejöttével a korábbi 17-es villamos vonalát összekötik a 19-es, a 41-es és a 61-es járatokéval, így hosszú, észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre.
A BKK a villamoshálózat Bem rakparti ága tekintetében a nettó 4,4 milliárd forintos ajánlatot beadó BEM Tram Konzorciumot hirdette ki nyertesnek. A kivitelezés részeként új villamosvágányt építenek a Germanus Gyula park és a Batthyány tér között.
A Margit körúti ág kivitelezésével – azaz a már nem közlekedő 17-es és a 4-6-os villamos vonalának összekötésével, a Török utcai és a Frankel Leó utcai új megállóhelyek megépítésével, valamint a 17-es eddigi villamos pályájának felújításával a Margit hídtól a Tímár utcáig – a nettó 8,2 milliárd forintos ajánlatot beadó ÓBUDA Tram Konzorciumot hirdették ki az eljárás nyertesének.
Mindkét konzorciumot a Közgép-Strabag-Swietelsky trió alkotja – írja az Index. A portál úgy tudja, hogy a közbeszerzés eredménye még nem végleges, mert az eljárásból kizárt Tóth TD Kft. megtámadja majd a döntést, ugyanis a cég jóval olcsóbb ajánlatot adott be. A kizárását azzal indokolták, hogy még nem járt le az az eltiltás, amit a kft. egy két évvel ezelőtti, esztergomi vasúti tenderről való kizárása után kapott.