Sok volt a panasz, bekeményít az ételfutároknál a Nemzetgazdasági Minisztérium
Szigorú ellenőrzést kapnak a cégek.
A közműhivatal szerint félrevezetőek az Elmű-Émász ügyfelekkel kötött online szerződései, ezért bírságot szabott ki és a törvényes állapot helyreállításáig megtiltotta új szerződések kötését — írja a Nol.
Az egyazon tulajdonosi körbe tartozó Elmű és ÉMÁSZ májusban fapados áramszolgáltatást indított lakossági fogyasztói részére, melynek lényege, hogy akik bizonyos feltételeket vállalnak, az energiadíjból nyolc (a teljes számlából körülbelül 4) százalékos árkedvezményt kapnak ez év végéig. Ez önmagában nem jogsértő, de a hivatal rámutatott: a látszólag egyszerű átszerződés után a fogyasztóra már egész más ellátási szabályok vonatkoznak. Addig ugyanis úgynevezett „
egyetemes”
szolgáltatást vett igénybe, az online szerződés aláírása után viszont már „
szabad piaci”
ügyfélnek minősül.
Az egyetemes szolgáltatást igénybe vevőkre ugyanis vonatkoznak bizonyos garanciális szabályok, például államilag kötött tarifa, azonban a szabad piaci tarifákat a szolgáltató jóval kötetlenebbül határozhatja meg.
A közműhivatal szerint a szolgáltatók erről nem tájékoztatták előzetesen az ügyfeleket, akik a pontos feltételekről így csak a szerződés megkötése után szereztek tudomást. A szolgáltatók arra hivatkoztak, hogy a hirdetményük ajánlattételnek minősül, ebben pedig leírták a pontos feltételeket.
Az online szerződések néhány ezer ügyfelet érintenek. A közműhivatal két-kétmillió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatókra és kötelezte őket a szerződéskötéssel kapcsolatos dokumentumok közérthető átfogalmazására — foglalja össze a Nol.