Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
A Nemzeti alaptantervet úgy kell végrehajtani, hogy az igazságosság és a gazdaságosság szempontjai egyaránt érvényesüljenek – jelentette ki Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a Békés megyei Tótkomlóson kedden egy szakmai fórumon.
Az államtitkár előadásában hangsúlyozta: a közoktatás megújulásának eredményeként az iskolában a gyerekek olyan alaptudást szereznek, amellyel jól tudnak tájékozódni a mindennapokban, és megfelelnek a modern társadalom kihívásainak.
A fórumot követő sajtótájékoztatón Hoffmann Rózsa elmondta: országjárásba kezdtek annak érdekében, hogy a helyszínen szerezzenek közvetlen tapasztalatokat az iskolák és intézmények állami fenntartásba vételéről. Tótkomlós az országjárás második állomása, ahol az oktatás átszervezésében érintett legfontosabb szereplők közvetlenül számolhatnak be tapasztalataikról és gondjaikról – tette hozzá az államtitkár.
Az orosházi tankerület igazgatója, Szűts Gézáné az átszervezésről kijelentette: a tankerültben az elsők között sikerült megállapodni az átadás-átvételről az önkormányzati vezetőkkel, és január 15-én a vagyonhasználattal és a működtetéssel kapcsolatos szerződéseket is aláírták. Az átszervezésben érintett valamennyi szereplő közös érdeme, hogy az oktatás januárban zökkenőmentesen folytatódott a tankerületben – jegyezte meg.
Tótkomlós polgármestere, Garai Rita (Fidesz-KDNP) az iskolai költségszámlák kifizetésének rendjét említette felmerülő gondként, amelyet a tankerület „rugalmas hozzáállásának” köszönhetően sikerült megoldani.
Bohácsné Nyíregyházi Zsuzsanna, a Jankó János Általános Iskola igazgatója arról szólt, hogy az iskola életében változás nem volt érzékelhető. „Az átadás-átvétel után ugyan több alkalommal voltunk tanácstalanok, nem tudtuk, kihez kell fordulni segítségért” - jegyezte meg az igazgató, majd hozzátette: a problémákra a tankerület adott gyors útmutatást. „Apróbb részletek persze még nem világosak számunkra. Nem tudjuk, mennyi pénzt és milyen forrásból fordíthatunk például tanulmányi versenyekre, de bízunk abban, hogy a későbbiekben minden kérdés tisztázódik majd” – tette hozzá az igazgató.