Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az oldalt néhány hete újratervezték és lecserélték a logót is. Rupert Murdoch elemzők szerint legfeljebb néhány negyedévnyi időt adott a MySpace vezérkarának a veszteségek eltüntetésére.
A News Corp. médiabirodalom jelentéséből kiderül, hogy a cég online divíziójának, azon belül is a 2005-ben 580 millió dollárért felvásárolt MySpace nagy bajban van. Az oldalt pár év alatt lekörözte a Facebook, és bár százmillió felett van a regisztrált felhasználóinak száma, és tízmilliós nagyságrendű az aktív felhasználó, még mindig veszteséget termel. A Wall Street Journal, a Times a Fox tévécsatorna, és a 20th Century Fox mozistúdió tulajdonosa, főleg a fizetős kábeltévé-csatornáinak növekvő népszerűsége miatt 36 százalékkal növelte tavalyi nyereségét, és 7,4 milliárd dolláros forgalom mellett 775 milliós tiszta profittal zárta a negyedévet.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a MySpace helyzete problémás, a veszteségei nem elfogadhatóak és nem fenntarthatóak” - mondta el Chase Carey, a News Corp. elnöke. Az oldalt néhány hete újratervezték és lecserélték a logót is. Rupert Murdoch, a médiabirodalom vezére elemzők szerint legfeljebb néhány negyedévnyi időt adott a MySpace vezérkarának a veszteségek eltüntetésére. Sikertelenség esetén az oldalt bezárhatják vagy az eladáshatják.