Az amerikai Nielsen friss felmérése szerint az üzleti szféra számára lassan megkerülhetetlenné válnak a közösségi oldalak és blogok. 200 ezer tengerentúli lakos megfigyelése alapján publikált tanulmányuk szerint ugyanis az emberek az internetre csatlakozva idejük 22,7 százalékában a közösségi oldalakat böngészik. Ezzel szemben az elektronikus levelezéssel és portálok böngészésével töltött idő drasztikusan kevésnek tűnik.
Az elmúlt év ugyanezen időszakához képest ugyanis az elektronikus levelezés 28 százalékot esett vissza - 11,5 százalékról 8,3 százalékra, amely a legjobban sínylette meg a közösségi oldalak előretörését. A Nielsen szerint e mellett a legnagyobb vesztesek között találjuk még a webes portálokat, amelyeknek oldalain a felhasználók 19 százalékkal kevesebb időt töltenek.
A közösségi oldalak és blogok profitálnak ebből: az elmúlt év ugyanezen időszakához képest 43 százalékos növekedést tudtak elérni: 15,8 százalékról 22,7 százalékra. A csoporton belül egyértelműen a Facebook viszi a prímet, amely a közösségi tér 85 százalékát dominálja, míg a második helyezett MySpace csupán 5 százalékos részesedést tudhat magáénak, a Twitter pedig mindössze 1 százalékkal bír.