A megállapodás értelmében a Yahoo! a Microsoft új keresőjét, a Binget fogja alkalmazni, ami azt jelenti, hogy a Microsoft hozzájut korábbi riválisának keresési forgalmához. Az ügylet érdekessége, hogy a Yahoo! a Microsoftnál lényegesen nagyobb részesedéssel rendelkezik a webes keresések piacán, az Egyesült Államokban és globális léptékben egyaránt. Június során a Yahoo! 19,6, a Microsoft pedig 8,4 százalékkal részesedtek az amerikai keresésekből, míg globálisan a Yahoo! nagyjából 10 százalék körüli, a Microsoft pedig 3 százalék körüli szeletekkel bírnak.
A két vállalat együtt tehát az amerikai keresések 28, míg globálisan nagyjából 13-14 százalékát tudhatja magáénak, szemben a Google rendre 65 és 62 százalék körüli arányával. Tavalyi adatok alapján Európában a Google a 80 százalékot közelíti, a Yahoo!-Microsoft páros itt az 5 százalékot sem éri el.
Egyesíti keresőit a Microsoft és a Yahoo! (HWSW)