Mindezek alapján egyik könyvében úgy érvel, hogy az Egyesült Államoknak tulajdonképpen két alkotmánya van. Mit ért ez alatt?
Az Egyesült Államokban valójában két, egymástól egyre inkább eltérő alkotmányos felfogás létezik, s szakadék van a belőlük fakadó életmódok között. A két alkotmány eltérően tekint az igazságosság fogalmára, ezért az amerikaiaknak egyre nehezebb a saját közös jövőjükről gondolkodniuk, vagy a kormányzásnak, kormányzatnak egy olyan módjáról, amelyet közösen elfogadhatónak tartanak. Két egymástól eltérő, a kormányzást meghatározó igazságossági elvet vallanak, két különböző célt követnek. Az elsőt az alapítók alkotmányának nevezem, amely a függetlenségi nyilatkozaton, illetve az eredeti alkotmányon és annak kiegészítésein alapszik. Kiindulópontja, hogy az ember „értelmes lény”, ezért természetjogi és a természetes jogok talaján álló felfogást képvisel. A második a liberális vagy progresszív alkotmány, amelyet absztrakt módon, a 19. század végén fogalmaztak meg. Programként és projektként a progresszív korszak folyamán vált életképessé, és jelentős térnyerést könyvelhetett el az 1930-as, majd az 1960-as években. Hosszú forradalmat indított el, nem egy csapásra, hanem három hullámban tört előre. Bizonyos értelemben a hosszú hatvanas évek mind a mai napig tart, hiszen a jelenkori amerikai politika jórészt azokat a kérdéseket ismétli vagy erősíti fel, amelyek a hatvanas években is terítéken voltak. Emellett mindkét alkotmánynak hűséges tábora van Amerikában.
A progresszivizmus három hullámát említette, ezek szerint a woke ideológia a harmadik? Milyen hatást gyakorol ennek az ideológiának a megerősödése a hagyományos életmódra, és mennyire osztja meg a társadalmat?
A woke ideológia a harmadik hullámból fakadt. Valójában a hatvanas évek fejleményeire vezethető vissza, és annak tagadásán alapszik, hogy az embereknek általában vannak veleszületett jogaik. Ehelyett felfogása szerint csak bizonyos típusú embereknek lehetnek jogaik, és az embereket faji, etnikai, nemi vagy egyéb hovatartozás alapján osztja fel. Ez az osztályozás a hatvanas évek faji és szexuális forradalmában gyökerezik, amely a személyes és csoportidentitás akarati oldalait, illetve az ember testi eredetét hangsúlyozta. Mindenekelőtt azokat a különleges jogokat, amelyeknek elismerését ezek a csoportok a jog alapján követelik a többi csoporttal szemben. Ezt a követelést a társadalmi igazságosság nevében fogalmazzák meg,
ám igencsak nehéz megkülönböztetni a hatalom megszerzésére irányuló szándéktól.