A film egyik nagy kérdése volt, hogy a korábbi csapatkapitány és vezéregyéniség, a tragikusan fiatalon elhunyt Benedek Tibor halálát hogyan dolgozza fel a rendező, a vízilabdába már gyerekkora óta „szerelmes” Zákonyi S. Tamás. Bizonyos tekintetben érintetlenül is hagyta a drámát, hiszen az 1997 és 2008 közötti korszak visszaidézésére vállalkozik az alkotás. „Mi és az ország heteken át búcsúztunk Tibortól és zarándokoltunk az emlékhelyéhez a tragédia után, és könnybe lábad a szemünk, amikor az archív felvételeken elhangzik a szájából egy-egy karizmatikus mondat. De ha például egy külföldi nem tudja, hogy Tibor elhunyt, akkor lehet, hogy a filmből számára nem is derül ki. Az alkotás végül is a csapatról s Tibor benne elfoglalt, abszolút kivételes szerepéről is szól” – foglalja össze a film egyik nehéz döntését Kiss Gergely.
Ahány néző, annyi visszajelzés, de abban talán sokan egyetérthetnek, hogy a csapat életében döntő fontosságú második aranyérem megszerzése – a 2004-es athéni olimpia elvesztettnek hitt döntőjében a szerbek ellen – iskolapéldája volt mindannak a csodának, amire ez a generáció és a csapat képes volt. Kiss Gergely is felejthetetlen emlékként említi a döntő utáni meghitt pillanatokat a csapatkapitány és közötte. „Örökre beégett az a pillanat Benedek Tibivel. Akkor is azt éreztem, és most is azt érzem, hogy bárcsak örökké tartana az a perc, amikor Tibor a homlokát az enyémhez szorította a vízben a döntő után. Akkor megszűnt tér és idő, nem tudtam, mi történik a világban; csak az számított, hogy a világ legkomolyabb játékosa és legnagyszerűbb embere teljes mértékben nekem adta az örömét és a lelkét – ezt az ajándékot sosem fogom elfelejteni. Sportoló ennél katartikusabb momentumot nem élhet át” – mondja meghatottan Kiss Gergely.
Fontos célja lehetett a filmnek a korszak statisztikáinak visszaidézése is, hiszen az emlékezet hajlamos átírni a tényeket. A külföldi megszólalók élményei igazi súlyt adtak a sikerkorszaknak, még akkor is, ha nem volt minden emlék helytálló. „A harmadik évezred első három olimpiáját mi nyertük, tehát minket kellett elemezniük a szakembereknek a vízilabdában is. Olyan nagy edzők, mint Alessandro Campagna vagy Ratko Rudic, bizonyosan szétszedték és összerakták a játékunkat százszor is a videóelemzések során. Objektívebbé tette a sikereinket, hogy mindezt a filmben el is mondták. De például érdekes, hogy a montenegrói klubjátékosi éveim során azt mondta az akkori edzőm, hogy mindig szerette a magyarokat, de sajnos mi nem védekeztünk, csak mentünk előre, mint a brazil focisták. Akkor tényekkel reagáltam a félreértésére, például annak felemlegetésével, amikor a sevillai Eb-döntőben mindössze két gólt kaptunk, és hárommal mi győztünk. Mindjárt más perspektívába kerültek a tények velünk kapcsolatban” – összegez.
A külföldi megszólalók élményei igazi súlyt adtak a sikerkorszaknak”
„A film egyik legfontosabb küldetése az inspiráció – folytatja Kiss Gergely. – A huszonöt éve születettek arra emlékezhetnek, hogy a szüleikkel együtt nézték a pekingi döntőt. A harmincnál idősebbeknek már Athénról is lehetnek emlékeik, a negyven fölöttiek pedig már a sydney-i győzelemről is mutathatnak valamit a gyerekeiknek, hogy ezek a generációk is kaphassanak valamit abból a filozófiából, amit a csapat képviselt. Az emlékállítás is fontos, de igazán inspirálni szeretnénk az alkotással. Már most hatalmas az érdeklődés, volt, aki csapatépítő tréninget szervezett a filmünk levetítése köré.”