Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Fiatal, két gyermeke van, a járvány elején elbocsátották munkahelyéről, de nem esett kétségbe, elindította az azóta rendkívül népszerű Anyakivan vlogot. Semjén Nórával beszélgettünk.
Konopás Noémi írása a Mandiner hetilapban.
„Ez az időszak próbára teszi az emberek idegrendszerét. Szeretnék mutatni nektek egy trükköt, egy olyan relaxációs gyakorlatot, ami tényleg segít abban, hogy teljesen el tudjatok lazulni” – mondja egy kezeit tördelő, jógamatracon ülő édesanya egy videóban, ami még a lezárás idegtépő első heteiben jelent meg, s alig pár nap alatt milliós elérést produkált. Kintről irdatlan gyerekzsivaj szűrődik be, anyát hívják. Mi pedig várnánk, hogy anya mutat egy szuper légzőgyakorlatot, ehelyett hirtelen mozdulattal elővesz egy vörösborral telt poharat, benne az ellazulás ígéretével, és az utolsó cseppig ledönti a torkán. Nyel kettőt, majd a zenhez egyáltalán nem illő hangon, éles rikácsolással – „Kuss legyen!” – kikiabálva leteremti a csemetéit. Ezzel a szellemes videóval indult ország- és anyahódító útjára Semjén Nóra, az Anyakivan vloggere. A tizennégy éves Benjámin és a kilencéves Lilla édesanyjának közösségi oldalát hatvanhétezren követik, posztjai elképesztő gyorsasággal futnak végig a közösségi oldalakon.
A lezárás idején Nóra úgy érezte, szétszakítja a digitális oktatás, munka, főzés, bevásárlás közötti balanszírozás, s erre még rátett egy lapáttal a covid miatti szorongás. „Közben a közösségi médiából ömlött rám a »mindenki happy«, »végre minőségi idő a gyerekkel« meg a »sütjük a kis meg a nagy kiflit«”. Erre válaszul jött a privát oldalára feltöltött boros jógavideó. A milliós megtekintés és a rengeteg pozitív reakció hozta a felismerést: „igenis hiánycikk, hogy valaki kimondja, ez így nem kóser”.