Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Alapítvánnyá nőtte ki magát az a Facebook-csoport, amely immár több mint száz gyűjtéssel több mint félmilliárd forint adományt szerzett: Tasi Nikolett, a CsodaCsoport alapítója mesél lapunknak a százezreket megmozgató ügyekről.
Gacsályi Sára írása a Mandiner hetilapban.
Kutatások szerint egy átlagos felhasználó 2019-ben naponta két óra huszonhárom percet töltött a közösségi média felületein. Tasi Nikolett abban az évben indította el az adományozás köré szerveződő Facebook-csoportját, a CsodaCsoportot, ahol az eddig belépő 156 ezer tag 111 gyűjtés során több mint 500 millió forintot szerzett jótékony célra.
Az oldal egy országos megmozdulás nyomán indult el: az SMA-s kisfiú, Zente kezelését szerette volna Nikolett néhány, akkor még ismeretlen anyukával megtámogatni. „Magam is segíteni akartam Zentééknek, és arra gondoltam, mennyien lehetnek, akik szintén segítenének, csak nincsen lehetőségük pénzt adni. A CsodaCsoportot nekik hoztuk létre: itt felajánlásokat várunk – ami lehet termék, szolgáltatás, igazából szinte bármi –, majd az azokból befolyt összeget beteg, sérült, fogyatékkal élő gyermekek fejlesztésére, kezeléseire fordítjuk” – magyarázza az alapító. Maga is meglepődött a jótékonysági adok-veszek csoport hirtelen jött sikerén. „Akkoriban özönlöttek a tagok és a felajánlások, ezért a kezdetekben négyen fejenként nagyjából napi húsz óra munkával igyekeztünk a vízfelszín felett maradni” – emlékszik vissza.